Orimliga saker du är stolt över?

Att jag lyckades sluta röka för snart två år sedan, bara sådär, utan egentlig orsak... alltså förutom att det är skadligt, och kostar pengar och sådant då :p
och lite på samma ämne, så är jag stolt över den beslutsamhet jag kan uppbåda när jag väl bestämmer mig, men då krävs det verkligen att jag har bestämt mig riktigt :p
 
Sanslöst nöjd över att jag vann över brorsan på wordfeud och fick 108 poäng på ett ord mot en annan spelare :D Yay!
 
Jag tar rubriken först för den är roligare. Orimlig sak jag är stolt över.

I tonåren, dyngrak. På sovloftet, riktigt brant och livsfarlig trapp. Obehandlade trägolv med små springor. Ingen hink. Inte tid att få upp ett fönster, definitivt inte i det tillståndet. Vad jag gör? Jag har sinnesnärvaro nog att få tag i mina byxor :D Håller ihop benen och siktar på grenen. Ingen spya på golvet som kunde ta sig ner bland springorna. JAG ÄR ÄN I DAG SÅ SJUKT STOLT!!! Jag har faktiskt senare, som vuxen när jag bodde där själv, upprepat proceduren, dock nykter, matförgiftning som slog till och då var det kudden som fick offra sig. (Sen hade jag en hink stående där uppe. Den heter "migränhink" då jag ofta kräks när jag har migrän. Den bodde under sängen när den inte behövdes.)

Rimligt för mig: stolt varje gång jag lagat mat (Eh... Färdigstekta köttbullar och nudlar typ). Men jag har gjort EGEN MAJONÄS EN GÅNG!!! :D Sjukt jäkla stolt över det, för den vart ätbar och inte ens min svärmor som är dansk bondmora har någonsin gjort egen majonäs. Synd att jag var själv så jag har inga vittnen. Å andra sidan försöker jag mig inte på matlagning om inte sambon är sjuk eller jag är själv.

Och om jag har orkat dammsuga en dag är jag stolt. Även om det bara är ett rum för jag ger mig inte ens på hela huset för det vet jag att jag inte orkar.

Orimligt stolt över normal grej: Varje gång jag motionerat. Jupp, jag delar varje loggad cykeltur/promenad från endomondo på Facebook och vill ha peppiga hejarop. För jag tycker att jag är sjukt jäkla bra som försöker.

(Och jag gillar att gå till gynekologen, för jag träffar så underbara barnmorskor varje gång och vill bjuda ut dom på fika för att jag saknar vänner, men då flytt varit planerad vid varje besök så har det inte varit lönt att fråga)
 
Jag är stolt över att jag lyckades sluta röka för snart 6 år sedan. Jag är orimligt stolt över att jag inspirerade andra till samma sak (i allafall tillskriver jag mig själv viss inspiration).
 
Själv är jag orimligt stolt över mitt CE-kort där jag påbörjade utbildningen 6 v efter jag klarat mitt B. Iofs över 10 år sedan, men det glädjer mig fortfarande!
Plus att jag är väldigt händig generellt sett.
 
Jag är orimligt stolt när jag kommer ihåg att borsta håret! :o Framförallt när jag kommer ihåg att göra det flera dagar i rad! Måste ha håret uppsatt och täckt på jobbet, samt i princip alltid uppsatt hemma, så jag glömmer så lätt bort att borsta det, vilket såklart blir en jobbig påminnelse varje gång jag faktiskt gör det, eftersom att då är det sjukt trassligt och jävligt!
 
Jag är orimligt stolt över att jag har över 240 högskolepoäng (vad ska jag ens med det till?) och att jag bytte lysrör och glimtändare heeeelt själv!!! Det var inte ens svårt, men det kändes svårt. OBS att jag handlade det nya lysröret själv också. Fick googla i flera minuter för att veta vilket jag skulle ha.
 
Jag är orimligt stolt över att jag kan RINGA till folk! Ingen stor grej för de flesta, men jag har alltid haft "telefonskräck". Blev så illa tvungen att använda telefonen mycket på jobbet och ja, nu kan jag ringa även okända människor utan att bli så nervös att jag spyr! DUKTIG :D
 
Jag är orimligt stolt över att jag kan RINGA till folk! Ingen stor grej för de flesta, men jag har alltid haft "telefonskräck". Blev så illa tvungen att använda telefonen mycket på jobbet och ja, nu kan jag ringa även okända människor utan att bli så nervös att jag spyr! DUKTIG :D
Jag lider av samma åkomma. Det lustiga är att numera har jag inga som helst problem att ringa samtal relaterade till jobbet. Medans jag fortfarande tycker det är småjobbigt att ringa privata samtal. Inte lika jobbigt som innan, men fortfarande obekvämt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp