Orimliga saker du är stolt över?

Jag känner mig orimligt nöjd med mig själv när jag, trots otroligt trött, har orkat gå ut med bonusbarnet till sandlådan och leka där över en timma. Kommer in och känner mig som världens bästa bonusförälder. Det krävs inte mycket för mig tydligen :D
 
Jag lider av samma åkomma. Det lustiga är att numera har jag inga som helst problem att ringa samtal relaterade till jobbet. Medans jag fortfarande tycker det är småjobbigt att ringa privata samtal. Inte lika jobbigt som innan, men fortfarande obekvämt.
Det är inte kul när man inte kan ringa! Jag tar emot massor av samtal på jobbet, och jag tänker ju inget på om de låter nervösa/inte vet riktigt vad de ska säga osv. Så jag har applicerat det på mina privatsamtal, personen jag ringer till bryr sig ju säkert inte :D Det som fortfarande är lite jobbigt är att ringa människor som man känner litegrann, typ att de inte vet vem man är direkt man presenterar sig utan att man måste förklara vem man är :rofl:
 
Det är inte kul när man inte kan ringa! Jag tar emot massor av samtal på jobbet, och jag tänker ju inget på om de låter nervösa/inte vet riktigt vad de ska säga osv. Så jag har applicerat det på mina privatsamtal, personen jag ringer till bryr sig ju säkert inte :D Det som fortfarande är lite jobbigt är att ringa människor som man känner litegrann, typ att de inte vet vem man är direkt man presenterar sig utan att man måste förklara vem man är :rofl:

Har haft samma problem när jag var i tonåren. Anser att träning is the key! Ju mer man utsätts för det jobbiga ju mer bekväm blir man. Nu kan jag t.om känna en viss njutning i att prata med främlingar på telefon. :cautious: Vad fel det lät..
 
Har haft samma problem när jag var i tonåren. Anser att träning is the key! Ju mer man utsätts för det jobbiga ju mer bekväm blir man. Nu kan jag t.om känna en viss njutning i att prata med främlingar på telefon. :cautious: Vad fel det lät..
Haha, ja det lät lite fel :rofl: Träning är det viktigaste! För mig funkade det bra att bli tvungen att svara i telefon hur många gånger som helst på en dag, då blev det ju tillslut vardag :up:
 
Att jag har stått ut ett halvår med mina, för mig, stora problem, utan att bryta ihop ordentligt när jag allra helst vill det för det vore enklast.
 
Att jag lyckades lösa mitt snart årslånga skrivarbekymmer bara genom att läsa bruksanvisningen. :p

Utskrifterna har varit svaga och randiga länge och det har inneburit att jag har varit tvungen att cykla till mina föräldrar flera kilometrar bort varje gång jag behövt skriva ut något viktigt. Jag har fått för mig att det är skrivartrumman (dyr) som behövt bytas ut, men innan jag skulle beställa en ny kikade jag i bruksanvisningen. Det visade sig att man med jämna mellanrum skulle torka av skrivarhuvudet från löst tonerpulver, vilket jag naturligtvis inte gjort någon gång överhuvudtaget. :o Och voila, efter några drag med en trasa så är nu utskrifterna helt perfekta igen!

Kontentan är alltså att läsa bruksanvisningen! :D
 
Blir lite orimligt stolt över hur jäkla duktig jag är på att göra start- och funktionärslistor till klubbtävlingarna :D
 
Jag lider av samma åkomma. Det lustiga är att numera har jag inga som helst problem att ringa samtal relaterade till jobbet. Medans jag fortfarande tycker det är småjobbigt att ringa privata samtal. Inte lika jobbigt som innan, men fortfarande obekvämt.
Haha, jag är precis lika! Har även inga problem att ringa till kundtjänst eller läkare längre, då de ju har som jobb att svara :p Men ringa privatsamtal till folk jag känner bara litegrann eller bara aldrig ringt till förut, asjobbigt!
 
Väcker upp tråden lite, för varje gång jag nu ser en joggare med lurar i öronen så kommer jag på mig själv med att vara orimligt stolt över att jag aldrig skaffat (o)vanan att behöva ha musik när jag springer :D
Ju mer saker man har med sig/på sig, desto mer är det som kan haverera/skava/irritera. Det finns någon sorts frihetskänsla att ha så lite "tjafs" med sig som möjligt. Så känns det som om det skulle vara bra för huvudet att inte "kunna fly" in i musiken heller :p
 
Det finns nog en sak jag är orimligt stolt över och det är nog min förmåga att hålla mig när nöden trycker på, speciellt när jag kör långtradaren och kör långt. Vet knappt hur många gånger jag haft problem med min IBS och känt ett stort behov av att uppsöka en toalett snarast för att göra nummer två, men ändå lyckats hålla mig tills jag stannar och får tag i en toalett.
Är jag hemma, är det knappt jag kan hålla mig och får springa till toan när det blir så. Känns bra att jag klarar av det när jag jobbar. :)
Jag misstänker att jag också har IBS, så jag vet nog lite hur det är - starkt jobbat! :up:
 
Jag är nog orimligt stolt över hur vig jag är :D jag har benen oftast i skräddarställning när jag slappar och har även lyckats somna helt nedböjd över dem då det inte är obekvämt för mig. Kan även lägga mig ned på rygg och lyfta benen (i skräddarställning) upp till magen :D det ni! :p
 
Jag misstänker att jag också har IBS, så jag vet nog lite hur det är - starkt jobbat! :up:
Det är hemskt emellanåt, ibland är det nästan som om det känns att "något" tittar ut där bak för att sedan krypa in igen, fy gillar inte den känslan. Då vet jag att det är panik när den känslan kommer. Det krävs mycket vilja när det händer under jobbet, men jag får va glad för det lilla. :p
 
Det är hemskt emellanåt, ibland är det nästan som om det känns att "något" tittar ut där bak för att sedan krypa in igen, fy gillar inte den känslan. Då vet jag att det är panik när den känslan kommer. Det krävs mycket vilja när det händer under jobbet, men jag får va glad för det lilla. :p
Usch :crazy: jag drabbas mest av lös mage emellanåt, men tyvärr så ledde det till ångest (vilket i sin tur ledde till lösare mage osv) och jag har lite svårt för att åka någonstans beroende på hur långt bort det är :meh: Men jag knaprar på ångestdämpande som hjälper! :up:
 
Usch :crazy: jag drabbas mest av lös mage emellanåt, men tyvärr så ledde det till ångest (vilket i sin tur ledde till lösare mage osv) och jag har lite svårt för att åka någonstans beroende på hur långt bort det är :meh: Men jag knaprar på ångestdämpande som hjälper! :up:
Jag får "attacker" ibland, det känns ungefär som man har mensvärk fast tio gånger värre typ och hela magen "bubblar", brukar ske om jag ätit något olämpligt då min tarm verkar vara lite känslig ibland.
Som tur är händer det väldigt sällan och jag vet hur jag kan undvika det till stor det vilket känns skönt. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp