Orolig för hästen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare leva11
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 659
L

leva11

Ja nu sitter man här orolig för hästen min
jävla mig jag har stuckit henne fel med kanylen

Min häst går på Ethacilin och jag skulle spruta själv nu har jag gjort det i tre dagar, kommer hem i dag då är hon svullen i under halsen och stor apelsin bula på halsen:cry::cry::cry::cry::cry:

Går ut och tar pulsen allt står rätt där hon dricker och äter

Ringer jourhavande vetrinär och talar om vad som har hänt,Då säjer hon att jag har antagligen spräkt ett kärl GRATTIS klantskalle tyckte jag och grinar ,Men hon sa att sånt kan hända och jag skulle holla koll på henne och att det ska ha gått ner till på måndag
jaha ska jag sitta uppe så länge kommer inte kunna sova

och jag som skulle sluta och röka kl 12 i natt men det sket sig för nu är jag jätte orolig

Sv: Orolig för hästen

Det är sånt som händer, jag har lyckats med att chocka två st hästar med pencillin. Mindre lyckat det oxså och jag hade fruktansvärt dåligt samvete. Båda hästarna klarade sig dock (det var penovet jag sprutade).

Så sluta ha dåligt samvete och sluta rök!

/B

jag lovar sluta och röka när hon är frisk lOVAR bara hon stannar hos mig, jag har gjort allt för henne mkt hårstrån och tårar för denna häst fast hon är som hon är,
Folk fattar inte varför jag har henne hon e lite speciel men jag älskar hene av någon anledning

Men tänk om hon är död i morgon jag vågar fasaiken inte sova,
ska gå ut snart i gen med vatten och kolla till henne

kan man göra någott tror ni ??

:cry::cry::cry::cry:

Hon dör inte, hon har bara en väldigt stor bula på halsen. Vore det farligt skulle vet inte råda dig att avvakta över helgen. Här i stallet har vi en häst som har fått halva svansen avbiten och den hästen är inte det minsta döende. Dessutom mår inte on bättre av att du inte sover, däremot kommer du kunna sköta henne bättre om du inte är dödstrött imorgon.

/lilstar som har gråtit otaliga gånger över den stackars hunden som i verkligheten inte ligger på sin dödsbädd utan i soffan och snarkar.

Hon dör inte, hon har bara en väldigt stor bula på halsen. Vore det farligt skulle vet inte råda dig att avvakta över helgen. Här i stallet har vi en häst som har fått halva svansen avbiten och den hästen är inte det minsta döende. Dessutom mår inte on bättre av att du inte sover, däremot kommer du kunna sköta henne bättre om du inte är dödstrött imorgon.

/lilstar som har gråtit otaliga gånger över den stackars hunden som i verkligheten inte ligger på sin dödsbädd utan i soffan och snarkar.

jo det är sant som du skriver bula kan dem ha men hon är ju lite svullen i under halsen om jag glömde skriva det, så rädd att hon ska andas dåligt

nej nu ska jag försöka lägga mig snart:cry::cry::cry::cry:

skriver i morgon hur det är

Ja hon lever i dag med, min vetrinär kommer ut i morgon bitti,
man får vänta och se vad han säjer om hene

En fråga bara ? Du byter sida varje dag som du slår pennecelinet ?
annars är det lätt att dom får ett typ ödem om man sticker på samma sida varje dag , Men det är inget farligt

Tesora

tänkte jag med på!! och om man sticker galet så kan det lägga sig innanför huden istället, och lixom kapsla in sig, hände min unghäst, inte farligt, bara dumt eftersom medusinen inte kommer dit den ska i tillräckligt stor mängd... den bulan hade han nog kvar i två månader efter sticket...

Inte farligt att spräcka ett kärl ungefär som när man tar blodprov i armen och råkar rispa i en ven det blir svullet och blöder lite under huden och så blir det blått inget farligt alls

Nu är det oki med hästen, men vad problemet ligger riktigt hos henne vet vi ej men hon ömmar ej i alla fall

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 896
Senast: Karminnie
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 621
Senast: Legolaz
·
B
Hästvård Jag har ett sår som inte vill läka han har nu haft det i 5 dagar och jag har använt 4 ess salva, jodopax, blåspray och helosan salva...
Svar
16
· Visningar
1 768
Senast: Naggur
·
Hästvård Kom precis tillbaka från Solvalla. Hästen är fortfarande halt i sitt ben, något mindre än sist. MEN nu även lite halt på det andra...
Svar
13
· Visningar
2 251
Senast: towe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka