Orolig för vovven.....

Hera

Trådstartare
Schäferhane på 4.5 år, alltid varit så pigg, busig och alert. Han kastrerades tidigt i våras och jovisst han har blivit lite lugnare efter det.

Men nu har han senaste tiden haft svårt att hålla hullet, takig över ryggen och bringan sen klen ut. Pälsen är matt tycker jag och han verkar aldrig sluta fälla...

Jag tycker att han är håglös på något vis, inte så glad. Blir stressad när vi går ut, dricker mkt. Inte direkt så att man ser att han är SJUK, men han är inte som vanligt ändå...

OM man skulle förmänskliga honom så skulle jag säja att han hade en släng av en depression. I februari flyttade vi in till stan, sålde gården. Kan det vara så att han inte trivs?

Han har även i ett par perioder haft kräkningar varje dag och har då fått specialfoder av veterinären och då har det varit bra ett tag.

Ringde veterinären i fredags och han tyckte vi skulle ge mera mat, JO tack det har jag fattat själv... FUnderar på att ringa en annan klinik idag och höra mig för. Kanske ta nåt blodprov inte vet jag, infektion?
Eller e jag bara fjollig??? :cry:

Sv: Orolig för vovven.....

Nej, du är inte alls fjollig. Har varit i samma sits med min sista schäfer. Han spydde dagligen, bara ren galla, gick inte upp ett gram, hade mat framme jämt, åt gjorde han mest på nätterna. Fällde så jag trodde han skulle bli "skallig". Var på kliniken en hel dag för provtagning, men de hittade inget fel. Vet. trodde han hade ett ämnesomsättningsfel som gjorde att han inte gick upp i vikt. Testade alla möjliga foder, inget hjälpte. Höll på att bli knäpp. Skulle ta fler prover efter sommaren, men det blev aldrig så. Min älskade Zam blev blind på 14 dagar och avlivades. Vet fortfarande inte vad det kunde varit för fel. Så visst, jag förstår dig verkligen. Kontakta en annan klinik, det kan ge resultat.

Jag fick tid i eftermiddag, denna klinik verkade ta det på allvar.

Man tänker ju på div färstingar osv.

han har alltid haft en känslig mage, därav har han aldrig fått massa gottis, utan har fått äta sin mat. men nu har han även börjat tigga som en galning, riktigt frenetiskt stressat tiggande. Flyger upp i full fart om man tappar nåt. Han verkar ju hungrig på så sätt!

Han har alldrig legat o tiggt mat förut, det har oxå börjat nu det sista...

Hoppas du får ett svar där. Hör av dig och tala om hur det gått. Jag håller tummarna hårt ska du veta.

tack, det känns bra :)

Ser att du bor i närheten av mig kanske, Varberg!:D

Kanske någon form av magsår? Kan ju ha kommit i samband med att ni flyttade kanske? Det har ju klart blivit en omställning för hunden..

Men jag tycker det är bra att ni försöker komma till botten med detta! :bow:

Det togs massa blodprover idag, misstänkte bukspotkörteln, men tog även för fästingsjukdomar.
Han va så duktig idag på kliniken, är ju lite stressad av sig.

Och när man kommer hem så kommer det tre st hundar utflygandes ur hissen, gjorde riktiga utfall och ägaren hade noll koll! :mad:
Och givetvis va det ju min hunds fel pga rasen, min hund som är rädd för andra hundar efter ett slagsmål va ju tvungen att svara tillbaka bakom matte när man blir så påflugen. Fasen så förbannad jag blir, får säkert börja om från början igen med all denna träning nu :cry:

Nu sitter jag och väntar på att veterinärn ska ringa med svaren på hälften av proverna :(

Jag håller fortfarande tummarna för dig och vovven. Hoppas, hoppas att det inte är nåt farligt.

Fick de flesta provsvaren igår och de va helt normala, alla värden och fästingsjukdomar.

Väntar fortfarande på sista provsvaret och det är bukspottkörteln.... Skulle få svar i slutet på veckan....

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka