Ortoflexsadel

Sv: Ortoflexsadel

Såg den på annons. Måste ju va ett supermaterial i bossorna om det inte ska bli punkttryck. Såg aningens skum ut.

Det kan jag inte tänka mig att det blir. Orthoflex i alla dess former är en vanlig distanssadel i bla USA.
Orthoflex är ingen ny uppfinning utan funnits i rätt så många år nu. Jag är absolut inte bra på hur sadeln är utformad men jag har sett ett par IRL och panelerna formar sig jättebra efter hästen. De är inte supermjuka utan böjbara. Svårt att förklara.
// Linda

Ja, det tror jag. Nu har jag bara sett div distansvarianter och inte en engelsk orthoflex. Därför vet jag inte hur bred fram en sådan kan bli (om det är skillnad).
Panelerna kan dock "böjas" så att de passar även mycket breda hästar (har provat på min 130 graders pålle).
Annars finns Free´n´Easy och American Flex också.
// Linda

Fast just nu börjar jag tycka det är hopplöst med sadlar till den gamla hästen...
Senast tog det 5(!!) vecor innan hon breddade ur sadeln...
Och hästskrället är 23 år!!!!
Ven f**n sa att gamla hästar inte kunde sätta muskler....

Varför inte en bomlös då, om hon breddar sig breddar sig sadeln med...:banana:

Ekonomin klarar inga dyrare varianter än beg Knights/Randol, och dom är inte mina reumatiska leder så förtjusta i :(

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 194
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 092
Senast: co-SMAD4
·
Kultur Jag blev plötsligt sugen på att besöka Jokkmokks marknad i år. Jag har ju hört talas om den men aldrig besökt den, men vad gör man där...
Svar
12
· Visningar
1 069
Senast: Mia_R
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka