Herre gud det här var hemskt! :nailbiting: Det är så mycket lugnare när man vet att ingen svensk har någon chans. :cautious: Har skyttet på utan ljud eftersom jag blir för nervös annars. :crazy:

Missade skidskyttet när det var direktsändning men hörde att det blev guld så det var inte så spännande att se klipp från det nu men vilken fantastisk prestation av Öberg!!! Skidskyttarna gör det så himla bra, vilka skrällar!!!

och NU tittar jag på curling :p Tittar på 9an. Vet inte om någon annan kanal kanske är bättre. Har annars mest växlat mellan Eurosport 2 och 5an.

Sverige vann curlingen :D Så nu går de väl vidare och ska möta något annat lag? Jag vet inte hur det fungerar med curling riktigt...

Jag är sur för att Diggins missade bronset. Gillar inte när det blir delat + gillar henne. (Hade inte datorn igång imorse och är helt hopplöst att skriva på buke från mobilen just nu :( .) Tyckte det syntes tidigt att Kalla inte riktigt hade dagen, så fantastiskt med silver trots det, var rädd att hon skulle tappa mycket mer på slutet.

Jag är sur för att Diggins missade bronset. Gillar inte när det blir delat + gillar henne. (Hade inte datorn igång imorse och är helt hopplöst att skriva på buke från mobilen just nu :( .) Tyckte det syntes tidigt att Kalla inte riktigt hade dagen, så fantastiskt med silver trots det, var rädd att hon skulle tappa mycket mer på slutet.

Ja hon såg betydligt segare ut än på skiathlonen. Ändå ganska fantastiskt att ta en så övertygande silvermedalj när hon känner sig sliten :D

Jag trodde Diggins skulle falla ihop när som helst sista kilometern, så som hon krängde med hela kroppen :laugh: Ruggig prestation av henne trots missad medalj.

Kan nån ge mig en update i vad som händer i den Alpina skidåkningen? Är helt lost nu när det flyttats en massa. :)

Undrar om Haga får tredjesträckan? I så fall känns det ju bättre med Kalla än Ebba där :nailbiting:. Tror iofs inte Haga kommer vara lika bra som idag, och Norge kommer ju ändå vara överlägsna, så spelar kanske ingen roll.

Jag funderar på att vara uppe en hel natt och titta, men då vill jag ju göra det när det är så många svenska medaljchanser som möjligt :p Vilken natt ska jag välja då?

Jag funderar på att vara uppe en hel natt och titta, men då vill jag ju göra det när det är så många svenska medaljchanser som möjligt :p Vilken natt ska jag välja då?
I natt har ju Hansdotter stor medaljchans. I längd finns ju många medaljchanser kvar, men det går ju på morgonen hela tiden. Sen slopetyle och skicross.

Curling, hockey och sånt har jag noll koll på. Men hittar ingen natt där det är samlat många chanser.

Undrar om Haga får tredjesträckan? I så fall känns det ju bättre med Kalla än Ebba där :nailbiting:. Tror iofs inte Haga kommer vara lika bra som idag, och Norge kommer ju ändå vara överlägsna, så spelar kanske ingen roll.
Jag är inte så säker på att Norge är i så bra form (eller så kanske jag lever på hoppet ;)) haga gjorde ju ett riktigt superlopp idag, men var inge bra i skiathlonen, björgen gör det bra men är ju inte i sen där superformen hon kan ha när typ bara johaug kan slå henne, Östberg är okej och weng verkar inte alls vara i form. Möjligtvis att man tar in falla istället för Östberg eller weng, men jag tycker inte att hon heller är i sådan form hon kan vara i trots silver.

Tror det beror lite på vem som kör första gissar på att det blir hanna eller ida, om första hänger med Norge kan nog charlotte gå i från på andra så får vi hoppas Ebba gör ett liknande lopp som skiathlonen och att Stinas fina form håller i sig, då tror jag faktiskt vi har en chans på guldet :D

Jag är inte så säker på att Norge är i så bra form (eller så kanske jag lever på hoppet ;)) haga gjorde ju ett riktigt superlopp idag, men var inge bra i skiathlonen, björgen gör det bra men är ju inte i sen där superformen hon kan ha när typ bara johaug kan slå henne, Östberg är okej och weng verkar inte alls vara i form. Möjligtvis att man tar in falla istället för Östberg eller weng, men jag tycker inte att hon heller är i sådan form hon kan vara i trots silver.

Tror det beror lite på vem som kör första gissar på att det blir hanna eller ida, om första hänger med Norge kan nog charlotte gå i från på andra så får vi hoppas Ebba gör ett liknande lopp som skiathlonen och att Stinas fina form håller i sig, då tror jag faktiskt vi har en chans på guldet :D

Fast jämför Norges laginsats med Sveriges laginsats. Norge underpresterar jämfört med hur det brukar se ut i världscupen, men är ändå bättre än Sverige.

Norge idag 1, 3, 7, 11
Sverige idag 2, 13, 21, 34

Dubbeljakten:
Norge 2, 9, 11, 15
Sverige 1, 4, 10, 32 (och då ska man ha i åtanke att Ebba gjorde karriärens bästa lopp, och man kan inte direkt räkna med att hon gör det igen på stafetten)

Norge har ett urstarkt lag i Östberg, Weng, Haga, Björgen och har dessutom Jacobsen och Falla att plocka in. Sverige har Ebba, Kalla och Stina och hur duktig Ebba än är känns det inte alls självklart att hon ska kunna följa Haga/Weng/Jacobsen. Om Sverige ens är med efter första sträckan, oavsett vem som får den så måste den ha en jäkligt bra dag. Kalla kanske kan gå ikapp på andra sträckan om hon har en strålande dag, så Ebba får en rygg att bita sig fast i. Det är väl det som är hoppet i så fall.

Haga är väl bättre i fritt, så dubbeljakten säger väl inte så mycket om hennes form inför stafetten.

Fast jämför Norges laginsats med Sveriges laginsats. Norge underpresterar jämfört med hur det brukar se ut i världscupen, men är ändå bättre än Sverige.

Norge idag 1, 3, 7, 11
Sverige idag 2, 13, 21, 34

Dubbeljakten:
Norge 2, 9, 11, 15
Sverige 1, 4, 10, 32 (och då ska man ha i åtanke att Ebba gjorde karriärens bästa lopp, och man kan inte direkt räkna med att hon gör det igen på stafetten)

Norge har ett urstarkt lag i Östberg, Weng, Haga, Björgen och har dessutom Jacobsen och Falla att plocka in. Sverige har Ebba, Kalla och Stina och hur duktig Ebba än är känns det inte alls självklart att hon ska kunna följa Haga/Weng/Jacobsen. Om Sverige ens är med efter första sträckan, oavsett vem som får den så måste den ha en jäkligt bra dag. Kalla kanske kan gå ikapp på andra sträckan om hon har en strålande dag, så Ebba får en rygg att bita sig fast i. Det är väl det som är hoppet i så fall.

Haga är väl bättre i fritt, så dubbeljakten säger väl inte så mycket om hennes form inför stafetten.

Jo jag vet, chansen är inte stor men jag fortsätter att vara positiv :D
Känslan inför os var ju att Norge skulle vara totalt överlägsna, dock har dom presterat bra men lite under förväntan. Jag tror ändå att mycket hänger på första sträckan, i den form charlotte är i tror jag hon mycket väl kan gå i från östberg/weng som jag skulle gissa går den sträckan, men då måste Sverige vara i rygg på Norge när charlotte går ut på sin sträcka. Tappar man på Norge på första så tror jag att guldet försvinner direkt.

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen... 42 43 44
Svar
877
· Visningar
30 837
Senast: Zpunk
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 722
Senast: sardellen
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
869
Senast: Guldaskig
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 827
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V