Biljettpriserna när NY Rangers var i SC final mot LA Kings: https://www.sbnation.com/nhl/2014/5...al-tickets-2014-rangers-madison-square-garden

Things get a little crazier for Game 6, in which it's guaranteed that the Stanley Cup will be in the house -- potentially to be won by the Rangers. Tickets start at $1,368 but quickly skyrocket, with 94 StubHub listings priced north of $10,000. Twenty-four of those are more than $15,000 and eight are more than $20,000.

The top ticket is again in the Platinum Club behind the net, priced at $29,168.85.
Och ja, de såldes. :crazy:
 
Jo fast tänk dig hur rika riktigt rika personer i NYC/LA är. 29k USD är jättemycket pengar, men inte för dem. Och det där är de bästa hockeymatcherna som finns.

Yep. Jag skulle gissa att det enda som skulle kunna överträffa priserna är om Toronto nådde SC finalen. Men ja, just LA och NYC har ju en del av befolkningen som har köpkraften att betala i princip vad som helst. Och det blev en typisk 'het' biljett som man skulle visa sig på även om man inte brydde sig om hockey öht.
 
Yep. Jag skulle gissa att det enda som skulle kunna överträffa priserna är om Toronto nådde SC finalen. Men ja, just LA och NYC har ju en del av befolkningen som har köpkraften att betala i princip vad som helst. Och det blev en typisk 'het' biljett som man skulle visa sig på även om man inte brydde sig om hockey öht.

Det jag var mer förvånad av i NYC var hur j*vla dyra vanliga biljetter för en strömatch mitt i säsongen var. Detta var några år sen, kommer ihåg att de billigaste som fannns på stubhub låg på ca 2k~ SEK styck. Vi åkte till NJ istället, en hel del billigare.. (brydde oss inte om vilka lag, ville bara glo lite NHL :D)

..och du har helt rätt, en hel del med de där biljetterna (samma som NBA) är ju att liksom visa att har råd, typ.. I NBA är det ju ganska vanligt för dem som har biljetterna framme precis intill planen.
 
Det jag var mer förvånad av i NYC var hur j*vla dyra vanliga biljetter för en strömatch mitt i säsongen var. Detta var några år sen, kommer ihåg att de billigaste som fannns på stubhub låg på ca 2k~ SEK styck. Vi åkte till NJ istället, en hel del billigare.. (brydde oss inte om vilka lag, ville bara glo lite NHL :D)

..och du har helt rätt, en hel del med de där biljetterna (samma som NBA) är ju att liksom visa att har råd, typ.. I NBA är det ju ganska vanligt för dem som har biljetterna framme precis intill planen.

Om du tycker det är dyrt i New York försök köpa en biljett i Toronto, särskilt nu när de är bra igen. :crazy: Däremot om du åker till Panthers eller Hurricanes så kan du få en riktigt bra plats för en eller några hundralappar, max.
 
Om du tycker det är dyrt i New York försök köpa en biljett i Toronto, särskilt nu när de är bra igen. :crazy: Däremot om du åker till Panthers eller Hurricanes så kan du få en riktigt bra plats för en eller några hundralappar, max.

Jo det verkar ju vara STOR variation.. Jag var bara i NYC på semester, vore skoj att åka till några kanadensiska hockeystäder i framtiden! :)
 
Jo det verkar ju vara STOR variation.. Jag var bara i NYC på semester, vore skoj att åka till några kanadensiska hockeystäder i framtiden! :)

Mmm, men håll dig borta från Ottawa och Montreal i alla fall den här säsongen :D Det är fan revolution på gång där just nu. En hel del fans med bruna papperspåsar över huvudet - dyrt med tanke på biljettpriserna. Och Ottawa är helt kaotiskt. I Toronto, för två år sedan när de var dåliga så slängde fans våfflor på isen. Ingen aning om varför det var just våfflor :laugh:
 
Jag hör ju dock bakgrundsljud från tävlingen, det är bara att själva intervjun inte hörs.

Så är det för mig när jag tittar i efterhand på själva ”originalsändningen” dvs där man lagt på ljudspåret från kommentatorerna och man kan välja språk på kommenteringen. I appen till Apple-tv:n har dessa sändningar en blå/lila bild. När jag kollar på det som har logga för kanal 5 eller kanal 9 så kommer intervjuer mm med.
 
Så är det för mig när jag tittar i efterhand på själva ”originalsändningen” dvs där man lagt på ljudspåret från kommentatorerna och man kan välja språk på kommenteringen. I appen till Apple-tv:n har dessa sändningar en blå/lila bild. När jag kollar på det som har logga för kanal 5 eller kanal 9 så kommer intervjuer mm med.
Aha, det kanske förklarar saken, tack! Har sett att det finns flera sändningar att välja på när jag går in på player appen.
 
Sista OS natten, det känns lite vemodigt :( funderar på att gå och lägga mig nu så jag orkar upp i natt. Ett är det curling final, konståkningsgalan halv två som alltid är sevärd. Och sedan är det ju hockey final klockan fem och tremilen kvart över sju. Och till slut avslutningen klockan tolv. Sedan kan man gå och sova några timmar! :D
 
Sista OS natten, det känns lite vemodigt :( funderar på att gå och lägga mig nu så jag orkar upp i natt. Ett är det curling final, konståkningsgalan halv två som alltid är sevärd. Och sedan är det ju hockey final klockan fem och tremilen kvart över sju. Och till slut avslutningen klockan tolv. Sedan kan man gå och sova några timmar! :D
Jag tycker OSveckorna har gått väldigt fort. Vemod är ordet.
Ska försöka hålla mig vaken till curlingen. Tar Kalla medalj i morgon blir Det Irish coffee på sängen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med ett par dagar kvar innan transferfönstret inför OS stänger är det hästbytartider i ridsporten. Senast i raden är svenskägde...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 532
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Senast: tuaphua
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp