Gällande nattens snowboard slopestyle:
Jag trodde liksom inte att vi skulle ha några svenskar där när Sven Torgren blev skadad. Men så dyker det upp två och Mattsson tar sig till final! Kan vara värt att kliva upp inatt, om man orkar. :D
Jäkligt trist att Hedberg föll illa, men nu verkar det ju tack och lov gått bra ändå, nacken klarat sig den här gången och han bör kunna köra Big air nästa helg.
 
Tips till er som har.. Jag har Canal digital go och då kan man spela in program och se i efterhand. :) Har precis satt herrarnas slopestyle på inspelning.
 
Ida Ingemarsdotter är ju också med i truppen. Hon brukar köra första sträckan. Sätt sen Ebba Andersson på andra, Kalla på tredje och Nilsson på sista. Bra lag. Eller om Hanna Falk är i bättre form än Ingemarsdotter.

Ebba är bättre i fristil och det kommer antagligen vara vassare åkare emot på andra. Lägg till att det är lättare att hänga kvar i fristil än klassiskt. Tycker alltså Kalla ska ta andra, Ebba tredje och Stina sista.

Falk eller Ida kan förstås ta första, fördel Ida just nu. Men det känns mycket mer osäkert än det hade gjort med en Haag i form.
 
Kollat på OS på tv - eftersom jag pulat med den förbannade datorn - och jo, jag ger mig till viss del. Ffa Anja/Jessica är bättre än jag väntat mig. Däremot, kommentatorerna på plats får tummen ner. Tom Foppa blev enerverande eftersom de andra bara upprepade vad han sa. Kändes väldigt mycket att det inte var vad han sa utan vem han är
 
Fast jag tycker det är en jättetråkig utveckling att sportjournalister med gedigen utbildning ersätts av kändisar som iofs har gjort fantastiska idrottsprestationer. Man behöver ju inte vara en bra kommentator bara för att man har varit elitidrottare liksom. Jag tycker inte Jonas Karlsson är i närheten av Pops kompetens faktiskt.
 
Fast jag tycker det är en jättetråkig utveckling att sportjournalister med gedigen utbildning ersätts av kändisar som iofs har gjort fantastiska idrottsprestationer. Man behöver ju inte vara en bra kommentator bara för att man har varit elitidrottare liksom. Jag tycker inte Jonas Karlsson är i närheten av Pops kompetens faktiskt.
Fast de ersätts ju inte? Däremot brukar ju en sportjournalist/liknande kombineras med experter i olika grenar. Jonas Karlsson är ju sportjournalist?
 
Fast de ersätts ju inte? Däremot brukar ju en sportjournalist/liknande kombineras med experter i olika grenar. Jonas Karlsson är ju sportjournalist?
Ja fast han verkar ju vara den enda? Är han ens journalist förresten? Han är ju gammal friidrottare o h hans pappa var ju ordförande för friidrottarna förr.
 
Ja fast han verkar ju vara den enda? Är han ens journalist förresten? Han är ju gammal friidrottare o h hans pappa var ju ordförande för friidrottarna förr.
Vad han har för utbildning vet jag inte, men han har ju arbetat som journalist väldigt länge i alla fall.

Vacchi har ju visserligen varit cyklist, men har ju kommenterat sport i typ 20 år nu. Karin Frick är ju programledare/reporter. Almenäs programledare, osv osv.
 
Hittade denna lista:
Våra profiler:
Programledare: Jonas Karlsson (OS-studion), Karin Frick (Kvällsmagasinet), och Jessica Almenäs (Kvällsmagasinet).
Reportrar: Patrick Ekwall, Ramin Nouri, Patrik Åman, Niklas Hyland, Maria Danielsson, Robin Bryntesson, Jacob Vastamäki, Joel Segerdahl, Camilla Enström (längdskidor), Isabel Boltenstern (alpint), Jonas Dahlquist (hockey), Johan Anderberg (skidskytte), Christoffer Ellert (hockey).
Kommentatorer: Paul Ahlgren (curling), Sara Carlsson (curling), Sebastian Kraupp (curling), Robin Fomin (curling), Håkan Bergholtz (skicross), Michael Forslund (skicross), Jesper Rönnbäck (freestyle), Martina Schriwer (freestyle), Jesper Norén (freeski), Cecilia Willberg (konståkning), Niklas Hogner (konståkning), Petter Levin (snowboard: halfpipe, big air, slopestyle), Jocke Olsson (snowboard: halfpipe, big air, slopestyle), Maria Danielsson (snowboard: parallellstorslalom), Kenth Borgström (skridsko), Johan Röjler (skridsko), Marit Nybelius (backhoppning/nordisk kombination), Christian Inngjerdingen (backhoppning/nordisk kombination), Per-Anders von Schéele (bob/rodel/skeleton), Petter Barrling (ishockey), Christopher Kviborg (ishockey), Tommy Åström (ishockey), Roberto Vacchi (längdskidor/skidskytte), Niklas Jarelind (alpint)..

Expertkommentatorer:
Ishockey: Peter Forsberg, Kim Martin Hasson, Håkan Loob, Calle Johansson och Daniel Rudslätt.
Längdskidor: Per Elofsson och Anders Södergren.
Alpint: Anja Pärson, Maria Pietilä Holmner, Hans Olsson och Therese Borssén.
Skidskytte: Magdalena Forsberg och Carl-Johan Bergman.
Curling: Sara Carlsson och Sebastian Kraupp.
Skicross: Michael Forslund.
Freestyle: Martina Schriwer.
Snowboard: Jocke Olsson.
Skridsko: Johan Röjler.
Backhoppning/Nordisk kombination: Christian Inngjerdingen.

Visst är det en del idrottare bland de som inte räknas som expertkommentatorer, men jag tycker balansen känns vettig. Ofta tycker jag det vore skönt om de som själva elitidrottat fick sköta intervjuerna, det ställs ju så ofta helpuckade frågor, och när det är läge för intressanta uppföljande frågor maler de bara vidare med "hur känns det", "kan du beskriva känslan". När nån expert är med flikar de ibland in nån intressant fråga.
 
Vad han har för utbildning vet jag inte, men han har ju arbetat som journalist väldigt länge i alla fall.

Vacchi har ju visserligen varit cyklist, men har ju kommenterat sport i typ 20 år nu. Karin Frick är ju programledare/reporter. Almenäs programledare, osv osv.
Men ingen av dem har ju knappast någon utbidlning i journalistik vad jag vet. Eller de kanske de har? Men jag tycker nog att det är en helt annan kvalité på svt:s rapportering faktiskt. Vacchi var väl den som kommenterade invigningen? Det var ju bara helt värdelöst i mitt tycke.
 
Angående kommenteringen så är jag glad att Jocke Olsson är expert inom extremsporten! Egentligen har han tävlat i BMX själv av vad jag vet men han kan massor om snowboard och skidor också, känner de tävlande och är så himla härlig att lyssna på. Så stor tumme upp för det :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Med ett par dagar kvar innan transferfönstret inför OS stänger är det hästbytartider i ridsporten. Senast i raden är svenskägde...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: Gunnar
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 515
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 444
Senast: tuaphua
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp