Genrepet i Plancia gick i klassisk stil. Där var både Peterson och Svensson i finalen. Halfvarsson föll i kvarten och bröt. Hellner blev utslagen i kvarten.
Konstigt! Det står fristil iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Genrepet i Plancia gick i klassisk stil. Där var både Peterson och Svensson i finalen. Halfvarsson föll i kvarten och bröt. Hellner blev utslagen i kvarten.
Konstigt! Det står fristil iaf
Det verkas som om du har rätt. Då ser ju läget annat ut.![]()
Grönborg?Jäklar, Ahnelöv borta ur turneringenGrip har verkligen skjutit sig själv i foten när han inte lät Rasmus Dahlin spela mer i gruppspelet mot lättare motstånd. Nu får han gå in i slutspelet direkt och han kommer att få spela fler minuter än önskat med ett otroligt tryck på sig.
Grönborg?
Absolut! Har Hellner och Halfvarsson en bra dag kan de kanske knipa en medalj. Men jag tror att det blir svårt. Italien kommer lägga sig i nu när det är fristil, Finland borde kunna hota, Norge tar väl guldet, ryssarna ska vi inte heller räkna bort från medaljstriden. Hur har kanadensarna det?
Fast vanliga sprinten gick ju i klassiskt.Genrepet i Plancia gick i klassisk stil. Där var både Peterson och Svensson i finalen. Halfvarsson föll i kvarten och bröt. Hellner blev utslagen i kvarten.
Det är alltid så under mästerskap att går sprinten i klassiskt går team sprinten/sprintstafetten i fritt, och tvärtom. Det växlar varje mästerskap, så på VM förra året var det tvärtom. Samma sak gäller 10/15 km med intervallstart och 30/50 masstart, den ena går i fritt och den andra i klassiskt och det byter varje mästerskap. Är man osäker på något är det bäst att kolla fis-ski.com, där finns ju program, resultat, allt.Nu blir jag förvirrad igen. Du skrev teamsprint och och jag tänkte att du så klart hade rätt att det var fristil. Men så kollade jag i programmet igen och då står det ju sprintstafett och enligt https://www.vinteros.se/grenar/langdskidor/ så går den i klassisk stil. Sedan letade jag vidare och hittade info om att det var teamsprint: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6771172. Men även Aftonbladet skriver att det är sprintstafett. Kollar jag på skidförbundets sida så är teamsprint och sprintstafett två olika saker.
Jag behöver hjälp att reda ut detta.![]()
Intressant, då var det som jag var inne på att Hellner var aktuell för sprintstafett. Trist petning för Svensson. (Hellner - Svensson hade varit mer intressant. Edit: hans resultat i fristilssprint har ju inte varit så strålande iofs, hade för mig att han gjort mer + hade väl en bra sprintstafett i fritt)Det blir Kalla och Nilsson som kör sprintstafetten för damerna och Hellner och Halfvarsson för herrarna. Intressant damlag! Riktigt dreamteam!!
Är det två skjutningar/person i mixstafetten?