OS-hästen klar för Henrik

(Norrköpings Tidningar) London kom mycket närmare för Henrik von Eckermann igår. - Nu har jag möjligheten att nå OS, myste Söderköpingskillen lättat. Nu kan Henrik satsa vidare på stjärnhästen Coupe de Coure. Målet är sommarens OS-hoppning i Grenwich Park, London. Klartecknet kom på under...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: OS-hästen klar för Henrik

Det här att hästarna i alla fall måste vara delvis svenskägda för att få tävla för Sverige i OS... innebär det alltså att RGB (eller någon annan svensk) äger en andel i Ninja och Casall? Har aldrig hört att de skulle vara delvis svenskägda...

Ja, han äger en del, formellt sett. På pappret är Ninjas ägare "Rolf-Göran Bengtsson & Stichting Equestrian Promotion", men i praktiken är det väl Alfonso Romo som äger hästen. Stichting Equestrian är ett holländskt bolag.

Senast ändrad:

Bra fråga, jag var tvungen att googla en sväng. Hittade att Ninjas ägare är Alfonso Romo och Casall ägs av Holsteiner Verband (Här)

Den sidan är ju inte helt up to date, men inte jättegammal heller.

Nu vart jag ju lite långsam, men om det som Mabuse skriver är vad som står formellt så är det ju inga konstigheter :)

Aha! Tack båda två!

Hade inte hört om detta krav förrän i samband med Coupe de Coure så jag visste inte ens att den regeln fanns. M a o måste ju Malin och Angelica (eller annan svensk) äga en symbolisk andel i sina hästar också. I Malins fall pratas det ju alltid om att det är Philipe Hüber som äger hästarna - men HM kanske äger en liten del i o m att de får finnas med i hästnamnen...?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hemmapubliken får se världsettan Henrik von Eckermann och övriga svenska ryttarstjärnor. De internationella hoppningarna i Strawberry...
Svar
0
· Visningar
78
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästarna är besiktade och ryttarna redo. I morgon inleder Sverige OS-hoppningen med sikte på att försvara sitt lagguld från Tokyo. –...
Svar
0
· Visningar
582
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sweden International Horse Show lockar världens bästa ryttare. För andra veckan i rad kan evenemanget presentera en världsetta i årets...
Svar
0
· Visningar
130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka