Julia.Carlsson

Trådstartare
Hej, har alltid haft detta problem med min ponny nu när jag tänker efter, jag tvekar bara lite och inte lika illa som jag gjorde förut men fast jag försöker verkligen trycka på och få bra avstånd på hinder så blir det som att de 3 - 2 m innan hinder blir i slowmotion.

Min ponny brukar vara väldigt snäll och eftersom vi inte hoppar så högt så går det bra men det är som att vi båda tappar farten just innan hindret, jag minns nån gång när jag hoppade högre och allt for på sin plats, ponnyn blev som en studsboll innan hindret och det kändes super bra, men har tappat det, hur får man hästen sådär studsig innan hindret?
Rider för tränare och hoppar för tränare ungefär 1 gång per vecka och hen har förklarat men har fortfarande inte förstått? :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 620
Senast: Ninnurur
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp