Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chinese Crested Dog + Jack Russel Terrier + Schipperke = ???

Kom på ett namn för min "hundras" (har en tik i ovanstående mix)

Dalmatiner och mastiff - Dalmas
En hemkär och gladlynt ras som dock har rykte om sig att vara tjurskallig. Lätt att känna igen på de rastypiska så kallade "knätofsarna".

Titta vad jag hittade i Nordisk Familjebok!

"Värd att nämnas är äfven dalmasen, en medelstor hund, vanligen hvit med svarta fläckar. På såfväl fram- som bakknän hafver den behäng, hvilka kallas "knätofsar". Den anses af många vara en förnämlig gårdvar då den icke äro benägen att lämna sitt hem. Dock kräfver rasens egensinniga lynne en nogsam dressyr och en fast hand."

dalmas_zpsslzisovy.png

:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 873
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 002
Hundavel & Ras Varje gång jag går in på SKK:s sida Köpa hund så ligger det en drös nya annonser på bichon havanais överst. Det är lätt att klicka in...
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka