oslipad hovkniv?

PrittePuff

Trådstartare
Var och köpte en hovkniv för nån månad sen då jag ska börja verka själv.
Men hovkniven var jätte slö! jag har matknivar som är vassare... :mad:
Vart kan man hitta nån som kan vässa hovknivar?? För dom är ju konstiga i formen och verkar väldigt svåra att slipa.
Svärfar ville inte ens försöka... han föreslog att vi skulle räta ut den och slipa och sen kröka den igen...:p

För dom ska väl vara vassa va? för att kunna ta nåt med hovkniven...
 
Sv: oslipad hovkniv?

De billiga brukar vara ganska slöa, men det är liksom bara vasst på ett sätt dessutom, man måste vinkla den och "knycka" till och då skär den ganska bra.
 
Sv: oslipad hovkniv?

Diamantbryne är bra! Inte jättedyrt heller vill jag minnas...
 
Sv: oslipad hovkniv?

*Christine* skrev:
Var och köpte en hovkniv för nån månad sen då jag ska börja verka själv... För dom ska väl vara vassa va? för att kunna ta nåt med hovkniven...

Fick du inte lära dig att bryna verkklinga och hovkniv av den som lärde dig att verka...?

Till hovkniven är ett runt bryne att föredra - gärna diamantbryne som någon föreslog.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 184
Senast: gulakatten
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: sorbifolia
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp