Otighta ridbyxor till barn

BernT

Trådstartare
Min dotter (7 år) behöver ridbyxor men vägrar tighta ridbyxor. Finns det några bra som inte är tighta? Pris spelar ingen roll. Hon är väldigt smal så att gå upp i storlek hjälper inte, då tappar hon brallorna istället.

Drar typ 116 eller 122 men 122 är lite stort i midjan.
 
Min dotter (7 år) behöver ridbyxor men vägrar tighta ridbyxor. Finns det några bra som inte är tighta? Pris spelar ingen roll. Hon är väldigt smal så att gå upp i storlek hjälper inte, då tappar hon brallorna istället.

Drar typ 116 eller 122 men 122 är lite stort i midjan.
Går det att gå upp i storlek om hon har tights istället för vanliga ridbyxor med gylf osv?
Annars är ju ridbyxor så himla olika i passform. Gissar att det bästa är att hitta en variant som är smala i midjan? Jag har dålig koll på barnutbudet tyvärr.. Kanske Holly från hööks?
 
Går det att gå upp i storlek om hon har tights istället för vanliga ridbyxor med gylf osv?
Annars är ju ridbyxor så himla olika i passform. Gissar att det bästa är att hitta en variant som är smala i midjan? Jag har dålig koll på barnutbudet tyvärr.. Kanske Holly från hööks?
Tights går inte hem tyvärr, iofs behöver jag ju inte säga att det är tights. Bara ge henne ett par byxor att prova utan att specificera vad det är.
 
Tights går inte hem tyvärr, iofs behöver jag ju inte säga att det är tights. Bara ge henne ett par byxor att prova utan att specificera vad det är.
Ja du kan ju testa :)
Kanske välja ut någon tightsmodell som är ordentligt strechiga i men som är åt det mindre hållet i midjan?

När man ser reklam på tights för barn så brukar de ju inte vara tighta. Och tex Maya delorez har ju tagit fram i herrmodell som är lösa i benen, vet inte om de finns i barnstorlek?
 
Min dotter (7 år) behöver ridbyxor men vägrar tighta ridbyxor. Finns det några bra som inte är tighta? Pris spelar ingen roll. Hon är väldigt smal så att gå upp i storlek hjälper inte, då tappar hon brallorna istället.

Drar typ 116 eller 122 men 122 är lite stort i midjan.
Kan kanske vara en idé att titta på jodhursbyxor (som islandsryttare ofta har), de ser ju ut lite mer som vanliga byxor?
 
Min dotter (7 år) behöver ridbyxor men vägrar tighta ridbyxor. Finns det några bra som inte är tighta? Pris spelar ingen roll. Hon är väldigt smal så att gå upp i storlek hjälper inte, då tappar hon brallorna istället.

Drar typ 116 eller 122 men 122 är lite stort i midjan.

Vad är det för nivå på ridningen?

Det går hyggligt att rida i lösa mjukisbyxor, gjorde det bra länge innan ridbyxor kom på tal, men då ridning en gång i veckan som mest. Det knepiga är att hitta skor/stövlar som funkar till.
 
Vad är det för nivå på ridningen?

Det går hyggligt att rida i lösa mjukisbyxor, gjorde det bra länge innan ridbyxor kom på tal, men då ridning en gång i veckan som mest. Det knepiga är att hitta skor/stövlar som funkar till.
Det gör hon nu och det är obekvämt. De andra barnen har ridbyxor. Plus att jag tycker man ska ha rätt utrustning.
 
Ja du kan ju testa :)
Kanske välja ut någon tightsmodell som är ordentligt strechiga i men som är åt det mindre hållet i midjan?

När man ser reklam på tights för barn så brukar de ju inte vara tighta. Och tex Maya delorez har ju tagit fram i herrmodell som är lösa i benen, vet inte om de finns i barnstorlek?
Ska kika där med, får nog helt enkelt beställa hem lite olika och testa.
 
Min dotter (7 år) behöver ridbyxor men vägrar tighta ridbyxor. Finns det några bra som inte är tighta? Pris spelar ingen roll. Hon är väldigt smal så att gå upp i storlek hjälper inte, då tappar hon brallorna istället.

Drar typ 116 eller 122 men 122 är lite stort i midjan.
Spontant tänker jag på killridbyxor, som väl ofta är lite mer "loose"? Veta att M*ya D*lorez har ett par modeller för killar som inte sitter snortight.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 423
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 365
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp