Otöjbara stigläder - tips

Sv: Otöjbara stigläder - tips

jag har prestige läder och ett par från hööks. de jag köpte på hööks fick jag kolla flera par innan jag hittade ett par som hålen stämde på. det skiljde en bra bit på många av lädrena.

ska det vara så svårt att få hålen på samma ställe när man tillvekrar dom? :devil:

prova att byta sida på stiglädrena varje månad elelr nåt så kanske dom töjjer sig lika mkt:)

Jag kollar alltid det när jag köper nya, i affären. Mina stämnde överrens men töjer sig utav helsike! Spelar ingen roll hur ofta jag byter sida.. :crazy: Ska kolla nya imorron, bla granngården och lokala ridsportsbutiken :)

domino skrev:
Men de med nylonkärna töjer sig inte.. :smirk:
Jo då, det gör de visst :D ! Har både Jacson och Prestige och båda paren har töjt sig. Använder alltid pall vid uppsittning så där blir det inte någon extra belastning... Det fanns en tidigare tråd här om en tjej som skulle köpa nya på H**ks(?) och bara för att kolla jämförde hon de två som ingick i paret och redan där skillde det i längd.
//marti

Har någon, någonsin haft ett par stigläder som inte töjt sig? Förutom syntet då .Har provat dyra o billiga med o utan nylon alla har töjt sig trots att jag oftast sitter upp från pall. Är beredd att betala en del om någon har ett bra tips .Dessutom spricker gärna lädret vid spännet på billiga stigläder.

mina prestige har inte töjt sig, trots att jag har suttit upp från marken de första åren. Jämförde dem senast igår, och de var exakt lika långa.
De har insydd nylonkärna, och lädret har hållt sig fint hela tiden.
Undrar om det är jag som har haft tur, eller du som har haft otur? :crazy:

Jag har inte märkt att mina Prestigeläder töjt sig. Har inte märkt nåt på Jaguarlädren heller men dom har jag inte använt lika mycket som Prestigelädren som jag haft i många år.

Ok.. :o Ber om ursäkt.. Men man tror ju att det ska vara så när det står "otöjbara stigläder - kan inte töja sig" :crazy:

Mina Pioneerstigläder har inte töjt sig trots nåt års användande. De var dessutom billiga, typ 300-400kr. Schysst läder som inte har spruckit och metallförstärkt vid spännet.

Verkar ju vara många nöjda med Prestige har inte provat dem så får väl kolla in dem

Köp INTE Jacsons. De är billiga men färgar av sig, är olika långa innan man ens ridit med dem. Jag har använt Knights de senaste 10 månaderna men även de har töjt sig ca 7-8 cm på den tiden och hålen har blivit väldigt utdragna. Det är nog bättre att betala mer och ha dem länge.

Hade ett par från devoucoux som har hållt i 10 år utan att töja sig.
Nu är de dock kaserade pga att de är himla slitna och de inte passar i färgen till nya sadeln.
Har köpt ett par butet och hoppas på att de ska hålla lika bra.

Om du har Prestige-sadel så tror jag inte att junior-lädern räcker genom hålet, för det sitter ganska långt ner på Star-modellerna!

Centaur skrev:
Om du har Prestige-sadel så tror jag inte att junior-lädern räcker genom hålet, för det sitter ganska långt ner på Star-modellerna!

Japp, den erfarenheten har jag nu! Köpte junior men de blev förkorta så jag bytte till dam! :D

Liknande trådar

Utrustning Finns det verkligen otöjbara stigläder? Jag köpte nämligen ett par (tror det var från Globus) "otöjbara" stigläder med nylonkärna, men...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Korven
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den... 2
Svar
24
· Visningar
4 247
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nu är jag på jakt efter nya stigläder. De gamla är ett par Knights och trots att det är nylonkärna så töjde de sig! :eek: :mad: Så nu...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Nate
·
Utrustning Smort och donat och fixat med nya sadlarna så snart är det dags för premiärridning hemma. Men vissa 'problem' har uppstått... 1...
Svar
5
· Visningar
998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka