Ouppfostrad häst.

Ja, man kan faktiskt stå med en grimma runt halsen rakt framför boxen och tränsa/tränsa av. Fast det kanske inte framgick av mitt inlägg att användandet av bindsle var ett sätt att börja på?

Klart ovanan ska bort, det var ju hela grundiden!!!, men kunskapen och den tillgängliga tiden styr vilken metod man ska tillämpa. Alltid bra att få fler varianter på en fråga och prova det som passar, eller hur?
 
Nu skerev jag inte att jag tyckte det var bättre att ha en häst som rusar direkt in i boxen heller för den delen.. jag skrev som sagt att jag inte skulle vilja ha en häst som man var tvungen att ha uppbunden för att den ska stå stilla!

Men ja.. det kan kanske vara bra att binda den ett par gånger så att den "bryter mönstret" men att binda den är ingen lösning på problemet, utan bara ett sätt att förhindra ett visst beteende!

Det är inte heller så lätt att ge några exakta råd, för jag är på inget sätt en expert inom området.
 
Att ge passande råd över internet är som att be en blind läsa godnattsagor ur en bok! :cool:

Det enda vi kan göra är att ge ideer som sedan trådskaparen själv får tillämpa efter egna kunskaper och behov. :bow:
 

Liknande trådar

Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 535
Senast: Takire
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cattis_E
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
902
Senast: Valle
·
  • Artikel
Hästnyheter Galopp i en mörk skog med brinnande facklor var bara en av utmaningarna Henrik Steiner ställdes inför när han skulle träna upp hästarna...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp