Bukefalos 28 år!

ouppmärksam hund

Mirre

Trådstartare
Hur ska jag göra för att få Nallo mer uppmärksam på mig när han är kopplad? Är han lös går det jättebra. Men bor i tätbebyggt område så han får inte vara lös. Godis funkar inte, han är intresserad. Kan inte ge honom vad som helst heller pga av en sjukdom.
nån som har nåt tips? Han går fot och så men möter vi nån med hund är han jättejobbig och bara drar. Vad ska jag göra?
 
Sv: ouppmärksam hund

Hur fick du honom uppmärksam lös? Hur menar du med uppmärksam, att han inte tar kontakt alls, ibland eller helt hysterisk? Vad ill du att han ska göra?
 
Sv: ouppmärksam hund

Bli inte tråkig bara för att hunden ska gå i koppel. Kör godissök, busa/kampa, var rolig och påhittig, så att hunden kan förvänta sig skoj även fast kopplet är på.

Oftas gör man ingenting när kopplet kommer på. Vänd på det, var rolig även då så ska du se att du får en mer uppmärksam hund. Går du bara som vanligt så vet ju hunden att när kopplet är på händer det inget roligt med matte
 
Sv: ouppmärksam hund

han har all uppmärksam på allt annat runt omkring och märker knappt om man säger åt honom.
Spec om det kommer andra hundar
 
Sv: ouppmärksam hund

oki tack för tipset! :)
Ska börja göra mer saker när vi är ute
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: gammalek
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 771
Senast: Lhas
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 772
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp