Ovanlig gjord(?)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kanon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 696
K

Kanon

Hej!
Till min gamla sadel (som medföljde hästköpet) fick jag med en extra gjord..
Har aldrig använt den och novis på området som man är vet jag inte riktigt hur den funkar mer än att den kan vara bra på lite runda hästar..
Hur som helst är den extremt böjd (som ett U nästan),
Ska man sadla som vanligt, böjen lär ju vara bakåt...
Någon som har erfarenhet av detta, är nyfiken och sökt bland andra trådar men inte hittat vad jag är ute efter..
För och nackdelar?
Streber som man är har jag bara använt den vanliga gjorden, men denna kanske kan vara bra då han är ...ja..rund...

Sv: Ovanlig gjord(?)

kan det vara en anatomisk gjord av något slag?
en sådan kan vara bra om sadelläget är längre bak än gjord läget.. ja där stropparna möter gjorden alltså...

loppfrö

Sv: Ovanlig gjord(?)

Den ser ju inte ut som de vanliga anatomiska gjordarna, alltså inte svängd utan just böjd, bred i läder. Ett "U" är den bästa beskrivning jag kan ge...
Har försökt lägga in en bildlänk men tyvärr misslyckats...

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 471
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: tessan.g
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka