Overall eller jacka+täckbrallor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare qrumelur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 225
Sv: Overall eller jacka+täckbrallor?

Var det inte du som hade de där chapsen alla blev avundsjuka på i en tråd? Visades på en snygg vinterbild?

TS / Cliva: Anledningen att jag inte trivs i termobyxor/overall när jag rider är att jag tycker det är otympligt - och eftersom jag då rör mig mindre fyser jag MER. F ö kör jag "lök-principen" med många lager när det är kallt. Jag håller också med om att det man har på fötterna påverkar jättemycket!

Imorse var det bara ett par grader här och "bett" i luften. Så, mina vänner............ vi är snart där!

Har redan ridit i 2 veckor med långkalsonger och tröja.......

Kör också lökvarianten men jag är så himla frusen av mej, sabla sjukdomar :mad:, att jag trots 2 par funktionsunderställ + täckbyxor + fårskinnsfodrade kängor med fårskinnssulor o tjocka ullstrumpor + polotröja o säkerhetsväst o ull- eller tjock fleecetröja o fodrad tjock jacka + ull- eller fleecehuva under hjälmen inte klarar mej mer än ner till knappa 20 minus...... :(

jag är lite velig, om jag ska satsa på overall i år eller köra på med mina gamla thermobyxor. om det blir overall så blir det nog en från hööks.

Jöpp!
william004.jpg

Bästa köpet nånsin :) Tyvärr måste jag hårdbanta nu innan vintern för att få på mig dom för man köper fan bara ett par på en livstid...

Ett par Dyón chaps väl?
Håller för övrigt med dig angående "långkallingar - ridbyxor - chaps, funkar prima. Fryser aldrig." :D

Yes box :) Jag lyckades köpa dom innan de sköt som faaaeeen i priset också så jag älskar dom lite extra för det! :D

Lite OT blir det - men ändå.
Jag köpte ett par i älgskinn på radannons i somras. Jag har ett par "lunsiga" i mocka som jag trivs med jättemycket - men de nya är SÅÅÅ SNYGGA! :) Fast jag misstänker att de inte är lika varma.....
Jag kanske lägger in en bild i gamla chaps-tråden (eller vad man ska kalla den, om jag hittar...).

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 448
Senast: Kristall10
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Hazel
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 221
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka