Overaller?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Diana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 498

Diana

Trådstartare
Behöver hjälp att hitta en overall som är lite rymligare. Vi har en overall från Polarn och Pyret som vi har lånat, men det visade sig att den var lite liten. När vi var i affären så provade han en stl större men den sitter fortfarande tight över rumpan, när han böjer sig framåt. Har även provat Everest, det var samma sak med den. McKinley satt bra över rumpan men var jätte stor på alla andra ställen.

Eftersom det är lite små bökigt att gå runt och prova alla olika märken som finns, så frågar jag här i stället!:idea:

E. har stl 86 i vanliga kläder, overallerna han har provat har varit i stl 90 och 92.

Tack på för hand!

Sv: Overaller?

Jag är kanonnöjd med overallen från Coop som Rasmus fick förra året. Då drog han 74 i kläder och overallen är i stl.80 och var stor på honom. Han drar 86 i kläder nu, men har precis gått över. Rensa bort de sista 80-plaggen igår. Och han kan fortfarande ha overallen i stl.80 utan att den sitter tight! Han kommer dock få en ny (samma märke) i julklapp.

Jag kommer köpa en stor overall. Här är det overall som gäller i ca 4-5 månader och då behövs det plats att växa i. Sen tycker jag det är kanon att overallen han fick förra året passar även nu, så man inte behöver stress-handla en overall för det *pang* blir svinkallt.

(Förra året i november gick de från + grader och höst till - grader och 1m snö under 1 natt!!)

Senast ändrad:

Name It har jag inte ens tänkt på, tycker deras kläder är fina men dom har varit för tighta för min tjockis. Ska kolla upp deras overaller, tack!

Coop har jag inte heller funderat på, vi får nog ta och åka dit och kolla.

Vad olika det är med storlekar, jag håller också på att rensa ut stl 80. Min son fyllde 1 år i november, har för mig att din son är två år(?).

Lindex overall är rymlig i år säger min granne som har en dunderklump till son. De andra overaller går inte på honom!

Lindex overall är rymlig i år säger min granne som har en dunderklump till son. De andra overaller går inte på honom!

Lindex FIX- overall är synnerligen rymlig - Ludvig som är 1 år 80 cm lång o 12 kg tung o som har 86 överlag i alla kläder nu (några 80- plagg är väl med fortfarande) formligen druknade i 86:an som jag köpt o dessutom - korkat nog- tagit bort lapparna på. Då köpte vi en begagnad PO P i 80 (Po P ska ju varastora hade jag hört9 o den funkar nu men är i minsta laget. Hoppas han kan ha jätteocerallen från FIX är den mindre PoP overallen är urvuxen...

Reima! Den är som en "påse" i formen och funkar toppen. Man rymmer mycket extrakläder under om man vill och barnet rör sig obehindrat.

Nya är dom dyra men jag köpte beg på tradera för under 200!

Coop har jag inte heller funderat på, vi får nog ta och åka dit och kolla.

Vad olika det är med storlekar, jag håller också på att rensa ut stl 80. Min son fyllde 1 år i november, har för mig att din son är två år(?).

Japp han blev 2 år i oktober, vet inte hur lång han är men han väger 11 kg med kläderna på :D Han hade faktiskt 74 i somras ;)

Japp han blev 2 år i oktober, vet inte hur lång han är men han väger 11 kg med kläderna på :D Han hade faktiskt 74 i somras ;)

Väldigt OT här men våran Rasmus hade 74 när han var 3 månader!! hahaha Vilken skillnad det kan vara! :D

Till TS: Ska kolla i morgon när jag kommer hem vad vi har för märke på våran overall.. Vi har ju en son som oxå är lite rundare om rumpan.. :D

Svarar alla på samma.

Lindex har jag faktiskt inte kollat på, läste något test där deras overall inte fick så höga poäng. Men ska nog kolla i alla fall...

Har varit sugen på en Reima overall länge, E´s kusin har en jättefin boll från förra året. Men tyckte inte årets var så fina, synd att kusinens overall är väldigt rosa. Jag drar gränsen vid rosa, folk tror redan att han är en flicka:)Konstigt att nästan alla som känner oss tycker han är lik farfar...

Lustigt att det kan skilja så mycket på vikt och längd på småbarn. E väger 11,9 kg och är 80 cm lång.

Det verkar som det blir en resa till Stockholm nästa vecka, någon som vet någon bra affär med barnkläder?

Hur gammal är han? Min Ludvig är exakt lika stor, och 13½ månad. FIX 86:an är dock fortfarande för stor för honom.

Köper du på tradera finns väl alla möjliga färger på Reiman att välja mellan?

Vi är jättenöjda med våra Reimatecoveraller, ballongmodellerna har dessutom extra isolering i rumpan som är bra när barnen sitter ner mkt och leker.

Det blev en spontan resa till Stockholm, nu är vi hemma med en stor Reima "boll"! Jag kan ju inte säga att jag är överförtjust i färgen/trycket, hade hellre köpt en enfärgad. Men sambon tyckte den var fin och jag lär ju hitta honom i lekparken(sonen alltså)...

Tack för alla tips!

Han är också 13 månader. Tur att det finns fler barn som inte är så pyttesmå och smala som E´s alla kompisar.

Tror du gjorde rätt med Reiman - jag har faktiskt bytt ut vår Fix- overall mot en beggad reima nu o är helnöjd.

Liknande trådar

Övr. Barn Kläder till barn är gjorda efter en mall..smala barn, jag har ett långt och kraftigt, med mage. Till dessa verkar inte finnas mycket att...
Svar
13
· Visningar
2 591
Senast: kima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025