• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jump_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 637
J

jump_

är det nån som har hört talas om att överben kan flytta på sig?:confused:

Sv: överben

Hur skulle det gå till? Överben är ju när det byggts på nytt ben utanpå det gamla. Tex ett slag mot benet eller överansträgning så kroppen bygger på "mer ben" utanpå det "gamla" för att skydda sig. Det sitter fast i skelettet (dvs det ÄR en del av skelettet) så hur skulle det kunna flytta sig?

Lite nyfiken på var du hört det påståendet ifrån. ;)

Sv: överben

nej grejen var att min häst har överben på både fram (aldrig har problem med det) för några dagar sedan när jag gick igenom benen efter en terrängträning så kunde jag inte känna det ena överbenet...Kände det som han har på v fram men det som han har haft på h fram var typ "borta"...Blev lite fundersam..Kanske var jag som inte kände tillräckligt men jag är typ 80% säker på att det var borta...Kanske inte samma häst :p

Liknande trådar

Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
486
Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 468
Senast: Blyger
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka