Övergjord

ASKAPLASKA

Trådstartare
Lite brådis då... Var hittar man en begagnad övergjord? Jag har inte hållt på med galopp så länge så jag har inte koll på var man letar! Jag ska bara ha den en gång och det är på lördag! Sen löser det sig!

Sv: Övergjord

Kan nog bli svårt att hitta en begagnad övergjord, det är inte sån't man säljer direkt. Dom håller så länge dom håller och sen köper man en ny.:angel:

Skulle satsa på att hitta någon du kan låna en av.

För någon sorts inofficiell löpning, där du skall rida själv ?
Vet inte var du bor, men är det inte för långt ifrån en bana kan du fråga någon jockey om du får låna. Tror inte det finns någon att hitta på Blocket. Annars får du köpa. Det finns hästaffär både på Täby och Jägers, som kan skicka. En egen övergjord är inte fel att ha, om man får en för lång/kort gjord av jockeyn i en senare lopp. Funkar också till att lägga över täcket före/efter lopp.

Du kanske kan maila/ringa L och höra om hon har någon att låna ut?

Vadå, mer än ETT rejs ska det väl bli i sommar? :D

Jorå, nog ska det rejsas i sommar och då kommer L att låna ut även övergjordar. Men just nu finns det bara lååååånga.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 029
Senast: Tajger
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 988
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025