Övervintra i kruka?

Rebecka83

Trådstartare
jag bor i lägenhet med egen trappa o en liten uteplats. På trappan har jag haft flera krukor med växter.

I en kruka har jag en myntaplanta och ett prydnadsgräs, alltså fleråriga växter. De jag funderar på är hur jag ska övervintra dessa? Kan dom stå kvar i krúkan? Kan dom vara ute eller ska man ta in dem i källaren?

Sv: Övervintra i kruka?

Jag övervintrade smultronen och tulpanlökarna i sina plastkrukor insvepta i ett gammalt men varmt vintertäcke. Nu bor jag en trappa upp och har tak på balkongen, men det fungerade utmärkt det blev fina tulpaner och mycket smultron:bump:.

Sv: Övervintra i kruka?

ok!! funderade på fiberduk... O jag har ju möjlighet att ha kruka upp på trappan o har lite tak över så de kanske kan funka

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
675
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 145
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 365
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips mot hårbollar!
  • Akvarietråden V
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka