Status
Stängd för vidare inlägg.
V

vetej

(Ännu en anonymis, vill ej berätta vem jag är än)

Jag är kanske gravid. Vet inte säkert. Skitjobbigt...

Så här är det:
Tog ut spiral i slutet av april. Hade mens början av juni, strax efter midsommar, början av augusti och nyss igen. MEN den mensen som kom i augusti slutade inte. Efter 2 veckor med lite blödande (inte massor men det la aldrig av) ringde jag gyn. "Du är väl inte gravid?" var en av deras funderingar men rådet blev "Ha is i magen, det slutar nog snart, återkom om det blir likadant nästa gång". Hur som helst. Jag köpte gravtest bara på säkerhetsskull.

Strax efter Klufts guld kissade jag och tänkte först strunta i testen, jag hade ju nyss haft mens och så. Men det var positivt! Vi blev chockade (och glada). dagen efter testade jag bara på säkerhets skull. Positivt igen.

Sen dess har jag blött lite ibland fortfarande. Ofta när jag kissar. Kontaktade bm som gav mig inskrivningstid i slutet av september och trodde att mensen i aug var falsk och att jag blivit gravid i juli. OK, tänkte jag. Om jag ej får mens igen så är jag väl gravid.

I tisdags började jag blöda lite mer = mens (trodde jag). Gjorde nytt test, åter positivt.

Nu funderar jag. Har jag haft tidigt missfall som spökar på testen? varför blöder jag så? Jag har inga andra känningar som spända bröst, illamående etc. Är dock rätt trött men är lärare och skolstarten är alltid intensiv. Har nog gått upp lite men jag tänker mer på att äta mer. väger ca 60 nu, brukar vara lite mindre.

Är lite ledsen för att jag inte törs glädja mig åt ev graviditet och för att jag blöder. Funderar på om något är fel. Vill inte vänta till slutet av månaden för mer svar...

Dessutom orolig för att jag druckit alkohol när jag antagligen var gravid utan att veta det...

Behöver lite tips, råd, stöttning, vad som helst. Vad göra? Kan det vara så här? Är något fel?
 
Sv: Ovisshet

Det finns de som blöder i stort sett genom hela graviditeten! Slemhinnorna blir sköra och lättblödande. Sen kan det så klart vara ett tecken på att något inte är som det ska.
Jag blödde av och till fram till 3:dje månaden när jag väntade min sista. De konstaterade att jag hade sköra kärl på livmodertappen. För mig kändes det bara skräckslaget, för tidigare graviditer som jag blött slutade i missfall, tre stycken. De två tidigare lyckade graviditeterna hade jag inte blött.

Ett test brukar inte visa positivt efter missfall, isåfall om det skett väldigt nyligt. HCG hormonet sjunker snabbt när man får missfall, det är det som ger utslag på testet.

Förstår att du varken vet ut eller in, jag gjorde så att när jag blödde mycket åkte jag in akut och då kollade de med ultraljud och provtagning om graviditeten var i full gång. Lättade en hel del oro!
 
Sv: Ovisshet

Skitjobbigt just nu. Har blött rätt mycket idag. Pratade med den bmsk jag fått inskrivningstid till och fick rådet att ringa akutgyn för det har troligen varit/ska bli missfall. Ringde hem min sambo. Ringde akutgyn och ska dit på morgonen om inte läget försämras. Antagligen blev det inget barn denna gång då...

Pratat med en på jobbet och sagt hur det är så de vet varför jag ej kommer imorgon. Jobbigt bara det...

Många tårar idag...
 
Sv: Ovisshet

Förstår att du har jobbigt nu. Har själv haft 2 missfall. De 2 senaste graviditeterna har jag valt att boka ett tidigt vaginalt u -ljud så jag kunnat se om barnet levt eller inte. Har man turen att bo i Sthlm så kan man alltid ringa u-gyn på Odenplan. Dr Gustav Geirtz har alltid tagit emot mig och varit trevlig och förstående. Det kändes som om jag inte var gravid förrän han bekräftade det för mig via u-ljud.
hade lite svårt att bli gravid efter att ha tagit ur spiralen. Först ett missfall och sedan kom Tobias efter 3 år. Efter Tobias hade jag misssfall 8/12-03 och sedan på nyårsafton blev jag gravid igen och den knodden kommer vilken dag som helst.
Lycka till nu i morgon och intala dig själv att är det ett missfall så var det nog menat så av naturen.
 
Sv: Ovisshet

Jag blev gravid 3 veckor efter jag tagit ut min spiral men blödde av och till i början så jag märkte inte att jag var gravid förrän i v20.

Lycka till :)
 
Sv: Ovisshet

Tack ska ni ha!

Känns mer OK nu. Eftersom jag varit så oviss hela tiden så har jag inte vågat glädja mig åt att vara gravid. Bmsk har redan från början varnat att blödningar kan tyda på tidigt missfall. Dessutom har jag ju inte haft andra känningar som gjort mig mer misstänkt på att verkligen vara gravid.

Nu känns det mest skönt att få veta mer säkert och att få bli kollad. Givetvis rätt ledsamt också för att jag hann börja tänka mig ev vara med barn.

Nu har vi ju heller inte försökt så länge (sen april men vi har varit bortrest på egna håll då och då under mottagliga perioder) heller och båda är väl inte panik över att måsta bli föräldrar NU. Man kanske ska vara glad över att man uppenbarligen kan bli gravid, åtminstone en gång...

Jag tror inte jag är gravid längre. Har blött för länge och nu senast för mycket för att jag ska våga tro att allt fortfarande står rätt till. Har i stort sett blött sedan början av augusti med någon dags uppehåll kanske.

Ja, ja, imorgon lär jag få veta mer...
 
Sv: Ovisshet

vetej skrev:
Jag tror inte jag är gravid längre. Har blött för länge och nu senast för mycket för att jag ska våga tro att allt fortfarande står rätt till. Har i stort sett blött sedan början av augusti med någon dags uppehåll kanske.

Ja, ja, imorgon lär jag få veta mer...

Trist i så fall :cry: ! Men vi hoppas fortfarande på att det är en liten en där inne, testerna brukar vara rätt så säkra ju? :confused: Och att han/hon mår BRA!
 
Sv: Ovisshet

Vad skönt att du ska få åka in för att kolla upp det hela! Jag förstår att du inte vågar glädja dig över graviditeten när du är orolig över blödningarna. Jag har dock hört om de med sköra slemhinnor som blött sig genom graviditeten. Ett test kan visa positivt så länge som 6-9 veckor efter ett missfall så det är ingenting att lita på.
Jag önskar dig lycka till, går det inte vägen en här gången så vet du i alla fall att ni kan bli gravida och kan satsa friskt igen.
 
Sv: Ovisshet

Jaha, hemkommen och INTe gravid. Jätterar, ung, läkare (kvinnlig). Allt såg bra ut, ingen skrapning behövdes. Troligen missfall väldigt tidigt så jag har nog inte varit gravid länge innan missfallet. Antagligen är det vanlig mens just nu.

Blev lite ledsen men var samtidigt så förberedd på detta. Hade ju gissat att så var fallet.

Som läkaren (och någon ovanför) sa: Nu vet vi i alla fall att vi kan bli gravida tillsmmans.

Sen tänkte vi som så att den dag vi får ett barn kan vi på sitt sätt (detta låter knäppt) "glädjas" åt detta missfall för utan det hade vi inte fått just det barnet som vi då kommer att tycka är bäst i världen...

Skönt i alla fall att allt såg bra ut och jag kunde åka hem direkt. Allt gick snabbt och smidigt också, ska bara tillbaka på fredag för ett till blodprov.

Sambon var med och åkte till jobbet efter att ha följt mig hem en stund. Han var också ledsen, nästan lite ledsnare än mig men jag har nog trott mer på missfall, han har nog hoppats mer på att det ej var så. jag har ju inte känt mig gravid alls.

Tack för rara ord, nu vet ni...
 
Sv: Ovisshet

Många kramizar till dig.

Jag hade ett missfall innan jag fick min dotter, men det var på ultraljudet dom upptäckte att det inte fanns något foster, utan bara fostervatten.
Jag gjorde en skrapning, den gjorde jag i slutet av oktober det året, i december var jag gravid igen.
 
Sv: Ovisshet

Jag fick en jättelång blödning, blödde väl i stort sett från v.2-v.6, sedan var det lugnt i några veckor så började jag blöda igen i v.11 och blödde i flera dagar.
Ingen fara sa min bm, det är så ibland :-)!

Grattis!
 
Sv: Ovisshet

Lilla gumman...åh vad ledsamt, vi vill ju så gärna ha fler "buke-mammor här"..nu får vi vänta en månad till eller så... ;)
Faktiskt är det så som läkaren sa, det är ändå gott att ni vet att det kan "ta sej"...
Min kille och jag råkade få till en lyckträff första veckan, jag gjorde abort, men som han säger, nu vet han att han i alla fall KAN!: Jag vill inte ha fler barn nämligen, så när han känner att det är dags att reproducera sej så är det slut mellan oss... :cry:

Kämpa på! Vi hänger med hela vägen .... kanske inte ända in i sängkammarn dock... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 458
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 184
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 510
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp