Oxfilepasta

Jag brukar steka champinjoner (eller kantareller, men det tar lätt över all smak), strimla paprika, lök och mycket hackad vitlök. Börja med att steka svampen, lägg i lök efter en minut eller två, ytterligare någon minut senare åker vitlök och paprika i. Steker det i en eller två minuter och sen slår jag över grädde som jag slår i buljong/fond i. Någon minut innan pastan (som man uppenbarligen kokat under tiden) är klar så bryner jag strimlad oxfilé lite snabbt och skickar ner i pannan med allt annat.

Sparar även några cl pastavatten i kastrullen med pastan och häller sedan över allt i samma kastrull/stekpanna

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 257
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 094
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 482
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Förslag på passande matskål?
  • Annonsera mera hundar 2