Okej då ska jag försöka slappna av.
Måste jag hålla på att testa mer eller ska jag nöja mej med det fina fastvärdet och de andra värderna som varit bra under dessa dagar? Blir ju en fixering det där

I och med att du verkar ha lätt för att oroa dig är mitt råd att du inte testar utan försöker slappna av. Nöj dig med de koller du gör hos bm. Ständig oro och hälsofixering är inte heller bra. Försök istället slappna av. :)
 
Okej då ska jag försöka slappna av.
Måste jag hålla på att testa mer eller ska jag nöja mej med det fina fastvärdet och de andra värderna som varit bra under dessa dagar? Blir ju en fixering det där

Du behöver garanterat inte, men vill du så ta något ibland.
Jag hade nog testat att ta ett efter att jag ätit något sött, för att se hur kroppen påverkas då. Men ta ca 2h efter mat, då kroppen tar lite tid på sig att förbränna kolhydraterna i kroppen =)
 
Du behöver garanterat inte, men vill du så ta något ibland.
Jag hade nog testat att ta ett efter att jag ätit något sött, för att se hur kroppen påverkas då. Men ta ca 2h efter mat, då kroppen tar lite tid på sig att förbränna kolhydraterna i kroppen =)
Hur lång tid efter något sött ska man ta då?
 
Då behöver du absolut inte oroa dig :) Hade det legat på 8 så hade det vart förtidigt :)

Okej så då kan man tolka redan det tidiga resultatet som att kroppen bra tar hand om sockret när det "bara" låg på 6,5?
Fasen egentligen kan man ju detta men man blir så osäker när det gäller en själv. Superskönt att få råd och tankar av någon som själv har diabetes och kan sin sak!
 
Okej så då kan man tolka redan det tidiga resultatet som att kroppen bra tar hand om sockret när det "bara" låg på 6,5?
Fasen egentligen kan man ju detta men man blir så osäker när det gäller en själv. Superskönt att få råd och tankar av någon som själv har diabetes och kan sin sak!

Tror inte alls att du behöver oroa dig. Äter jag en chokladboll märker jag det på bls efter 10-20 min du kan absolut testa efter ytterligare 1h.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp