P-sprutad tik?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Duplica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 930
D

Duplica

Min Loppa har nu fått sin sista p-spruta och ska kastreras efter nästa löp.
Jag undrar nu hur länge man kan vänta sej att det tar innan börjar löpa igen? Hon fick sista sprutan i september förra året?

Har dessutom (fortfarande) problem med katt som diar. Kan hunden fortfarande producera mjölk även om hon är kastrerad? Hon har ingen just nu, men det kommer ibland, dock inte så mycket som när kattungarna nyss adopterats. Detta är knappt 1½ år sen..

Sv: P-sprutad tik?

Jag behover veta mer om p-sprutor... hur ofta ger man dem och vad ar det for biverkningar? Kanske du kan beratta fast det ar ett halvt tradkap.:p

Jag pratade med en uppfödare i vintras när vi letade valp, hon hade en tik som inte löpte ordentligt och menade att det berodde på att hon hade blivit sprutad tidigare.

Min vet. har sprutat min hund var femte månad. Man ger 4 månader efter löp, sen var femte månad, så länge man känner för det.
Har hört att det är ökad risk för juvertumörer, men vet inte om det är bevisat? Har även en teori om att de "luktar gott" hela tiden .. är dock inte säker på detta, eller om det är individuellt, men både min och min kompis sprutade tikar har haft hanhundar efter sej mest hela tiden..
Ska kastrera nu för att slippa spruta.

Jag gav min tik 1 p spruta förra året i mars. Skall kastrera henne eventuelt . Hon har problem vid löp , Blir deppig. Men hon blev lika deppig av p sprutan. Hon kommer inte ut i från det deppiga efter . Det sitter i länge länge , Så blir hon sken dräktig varje gång . Men det tog 1 år innan hon löpte igen .
Skall se till hösten om vi kastrerar henne då.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: WildWilma
·
Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Corax
·
Övr. Hund Hej! Känner att jag skulle vilja läsa lite roliga saker. Så jag tänkte att vi kanske skulle kunna dela med oss om roliga eller knäppa...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
7 549
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka