Kamomilla

Trådstartare
Nu har lilla golvmoppen varit på date med en stilig hane, så nu är det en nervös matte som går här och väntar på de första tecknen på om det tagit sig eller inte.
Två veckor sedan och lite till innan de första tecknen går att se.
Detta är värre än att vänta barn själv :eek:

Föräldrarna:
Fstmn.jpg


Det är min fröken som ser lite sur ut på bilden :p
 
Sv: På date

Åh, spännande!

Det finns en anledning till att jag inte har barn själv. Det är så jobbigt att gå och vänta på valpar och föl att jag nästan dör av förväntan, hur ska det då bli när jag börjar avla på mig själv?

Lycka till med allt och glöm inte att uppdatera oss!
 
Sv: På date

Spännande!
Håll oss uppdaterade om hur allt går! :bump:
jag håller tummarna för att allt blir finfint.
 
Sv: På date

Hennes och min första kull, hanen har en kull sedan tidigare. Hon kommer från en tiklinje som haft okomplicerade förlossningar och det hoppas jag på att hon också får, har 20 min till Ulltuna annars (laglig körning :cool:)

Första gången jag ska bli "hundmormor", "hästmormor" blev jag för snart 20 år sedan :D
 
Sv: På date

Hoppas allt går bra! :) Ska du ta ett UL för att bekräfta, eller väntar du och ser?

Jag stod utanför veterinärens dörr på morgonen det dygnet som valparna kan ses på ett UL :angel:
 
Sv: På date

Beror nog på hur tydliga de andra tecknen är. Är de jättetydliga hoppar jag över UL, annars blir det en tripp till vet :D

Om inte annat för att veta, skulle hon vara tom så blir det agilityträning istället :p
 
Sv: På date

Jag fick egentligen jättetydliga tecken från min tik, men det är ju trots allt många tikar som verkligen ser dräktiga ut - när dom bara är skendräktiga. Så jag nojjade över det, och hon är UL'ad 4 ggr under sin dräktighet :angel: Fast mest för att det var kul att se så bebisarna mådde bra därinne..
 
Sv: På date

Hon brukar inte vara något skendräktig alls, lite seg att träna och ffa tävla med är det enda jag märker.

Mycket möjligt jag står där för UL trots tydliga tecken :D
 
Sv: På date

Som sagt, det är nog mer spännande än att vara gravid själv :angel: Dom där 9 veckorna kändes bra mycket längre än vad mina 9 månader gjorde... Dessutom, frågorna om vilka färger, vilka kön, hur många.. Jag menar, jag visste om att jag skulle få en kille, att han förmodligen skulle bli blond och blåögd (I princip hela släkten är det så..) och vi bestämde några namn att välja mellan. Sen fanns där inget mer att göra resten av tiden :D
Himla synd att man inte får se lika bra bilder som på ens egna UL bara, haha.
 
Sv: På date

Snaaart har det gått tre veckor sedan parningen och jag är och tittar efter tecken dagligen :p:cool:

Tur att hon gillar att ligga på rygg i knät och gosa :D
 
Sv: På date

Jag håller tummarna för att hon är dräktig! :)

Mina små är 2 veckor gamla nu, och det är lika underbart varje gång att ha valpar hemma :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: YlvaG
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 735
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 672
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp