På resande fot imorgon

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 508

MJLee

Trådstartare
Tanken är att jag ska åka från Bollnäs till Roslagen, buss-tåg-tåg-buss imorgon. Är det någon som har koll på blixthalkaproblemet även för räls och om det kan innebära förseningar? Och i området jag ska resa i?

Tanken är att jag ska åka från Bollnäs till Roslagen, buss-tåg-tåg-buss imorgon. Är det någon som har koll på blixthalkaproblemet även för räls och om det kan innebära förseningar? Och i området jag ska resa i?
För tåg brukar det normalt inte vara några större problem vid minusgrader, lite vid frost men inget som brukar generera några förseningar direkt. Det är värre med fukt/väta, speciellt då under lövfällningen. Buss vet jag dock inte nåt om. 😅

//Lokförare

För tåg brukar det normalt inte vara några större problem vid minusgrader, lite vid frost men inget som brukar generera några förseningar direkt. Det är värre med fukt/väta, speciellt då under lövfällningen. Buss vet jag dock inte nåt om. 😅

//Lokförare

Så underkylt regn är inte ett problem?

Det kan bli lite slirigt att köra, men troligtvis bara nåt vi som kör tänker på. Inget som brukar ge några direkta förseningar iaf, om det inte är nåt godståg som kör fast nånstans men det brukar mest ske under lövhalkan som sagt.
@MJLee Håller med om ovan. Väderrelaterade störningar orsakas främst av lövhalka, mycket snö i växlar och eventuellt stormfällda träd, men då krävs ju en riktig storm och det är inget vi ska ha nu.
Sedan kan man ju ha otur och signal- eller växelfel uppstår, men det är ganska väderoberoende. Utom vid mycket snö..
//Cattis-Driftledare inom tågtrafik.

Liknande trådar

Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 972
Senast: Badger
·
Fritid Hur ser avlopps-lösningarna ut i Bulgarien? Kan man slänga toalettpapper i toaletten? Vi var på Kreta i juli och där gick det inte och... 2
Svar
29
· Visningar
2 230
Senast: Luem
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 746
Senast: KesoNeso
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
1 000
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31