PA till motsatt kön?

Casteloro

Trådstartare
Någon som har erfarenhet? Jag har blivit rekommenderad att söka en tjänst som min arbetsgivare har ute nu, som personlig assistent. Det vore ett perfekt jobb åt mig, men jag funderar på hur det är att jobba som personlig assistent åt ett annat kön. Den här brukaren ska vara helt klar i huvudet, och brukaren vill bara ha kvinnliga assistenter. Min arbetsgivare beskriver att brukaren är väldigt trevlig osv. Jag har dock alltid avstått att söka PA-jobb där brukaren är av motsatt kön tidigare, av ngn anledning.

Vid dusch eller kanske bad på badhuset! Hur gör man då?
 
Sv: PA till motsatt kön?

I hemtjänsten duschar jag manliga varje dag, skillnaden är väl att i hemtjänsten är det oftast äldre människor än när man jobbar som PA.

Men vi hade en man i 45 års åldern i hemtjänsten ett tag som var klar i huvudet, men behövde hjälp med blöjbyte och nedre hygien. Och där fick jag beröm för att jag var så naturlig och gjorde ingen stor sak av det.

Jag tror att det absolut viktigaste när det gäller människor av motsatt kön är att är du bekväm så blir även brukaren bekväm.

Kan bara gå till mig själv när jag i somras fick brännskador som krävde att ambulansen kom. Det var då en kvinnlig och två manliga som var i min ålder. Där stod jag i troser och linne i duschen och hade sjuka smärtor så jag struntade ju fullständigt i vem som hjälpte mig trots att jag var halvnaken, men ambulanskillsrna vågade knappt gå in i badrummet och dom kändes väldigt obekväma i situationen (säkert för min skull delvis), men det tycker jag var jobbigt! Hade dom bara låtsats som om att det regnade och var världens mest naturliga situation så hade jag inte reagerat.


Blev lite rörigt..men hoppas du förstår min poäng :p
 
Sv: PA till motsatt kön?

Jag jobbar (deltid) som personlig assistent och har en brukare av motsatt kön och har nog aldrig reflekterat över att det skulle kännas "konstigt" på något sätt. Självklart kändes det lite obekvämt i början när det kom till intimhygien, men jag hade nog varit lika obekväm om det varit någon av samma kön och nu reflekterar jag inte över det alls utan bara gör.

Som OutOfService säger är det bästa att bara vara så naturlig som möjligt och inte göra en stor sak av det. Är du osäker på något så passa på att fråga när du går bredvid (för det förutsätter jag att du får göra?), så du vet hur det fungerar. Jag brukar dessutom prata på om allt möjligt för att ta bort fokus litegrand. Sedan kan man ju tänka som så att om man själv varit i den situationen, hur skulle man vilja bli behandlad då? :)
 
Sv: PA till motsatt kön?

Jo jag förstår din poäng :) Och jag håller nog med dig, att det egentligen inte är en sådan stor grej samt att man inte ska göra en sådan stor grej av det. Sen kan jag ju heller inte veta innan jag åtminstone träffat brukaren och känt på hur kemin verkar stämma överens oss emellan. Vore rätt skönt att få ett fast jobb, där man arbetar 24 h (och därmed får mkt tid över till fritid och kombination med studier som jag planerar).
 
Sv: PA till motsatt kön?

Personligen så hade jag inte haft problem med det. Det händer att jag ser intagna utan kläder, t.ex. vid inskrivning eller vid ombyte inför permissioner, och varje arbetsdag visiterar jag intagna (utanpå kläderna som standard). För mig spelar det ingen roll vem som har vilket kön. Jag är anställd för att göra ett jobb och då utför jag arbetsuppgifterna. Jag bryr mig inte heller om det är manlig personal i simhallens omklädningsrum, jag byter utan bekymmer om inför manliga kollegor osv.
 
Sv: PA till motsatt kön?

Läste ponnyakuten till motsatt kön först :D
Gick inte helt ihop i min hjärna, innan jag fattade vad det stod : D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 014
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag har sökt en tjänst på ett stort företag, tjänsten är kvalificerad och relativt nischad. Jag tycker själv att jag har relevanta...
2
Svar
28
· Visningar
1 815
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp