PA till motsatt kön?

Casteloro

Trådstartare
Någon som har erfarenhet? Jag har blivit rekommenderad att söka en tjänst som min arbetsgivare har ute nu, som personlig assistent. Det vore ett perfekt jobb åt mig, men jag funderar på hur det är att jobba som personlig assistent åt ett annat kön. Den här brukaren ska vara helt klar i huvudet, och brukaren vill bara ha kvinnliga assistenter. Min arbetsgivare beskriver att brukaren är väldigt trevlig osv. Jag har dock alltid avstått att söka PA-jobb där brukaren är av motsatt kön tidigare, av ngn anledning.

Vid dusch eller kanske bad på badhuset! Hur gör man då?
 
Sv: PA till motsatt kön?

I hemtjänsten duschar jag manliga varje dag, skillnaden är väl att i hemtjänsten är det oftast äldre människor än när man jobbar som PA.

Men vi hade en man i 45 års åldern i hemtjänsten ett tag som var klar i huvudet, men behövde hjälp med blöjbyte och nedre hygien. Och där fick jag beröm för att jag var så naturlig och gjorde ingen stor sak av det.

Jag tror att det absolut viktigaste när det gäller människor av motsatt kön är att är du bekväm så blir även brukaren bekväm.

Kan bara gå till mig själv när jag i somras fick brännskador som krävde att ambulansen kom. Det var då en kvinnlig och två manliga som var i min ålder. Där stod jag i troser och linne i duschen och hade sjuka smärtor så jag struntade ju fullständigt i vem som hjälpte mig trots att jag var halvnaken, men ambulanskillsrna vågade knappt gå in i badrummet och dom kändes väldigt obekväma i situationen (säkert för min skull delvis), men det tycker jag var jobbigt! Hade dom bara låtsats som om att det regnade och var världens mest naturliga situation så hade jag inte reagerat.


Blev lite rörigt..men hoppas du förstår min poäng :p
 
Sv: PA till motsatt kön?