Packning ridläger (barn)

FadeAway

Trådstartare
Ramlade över ett av de ridläger jag var på som barn. De bifogar även en packlista.

Där bland annat ryktsaker står på listan. Det är alltså för barn utan egen häst. Är det bara jag som tycker det är skumt? Det bör ju vara stora risker att dra med smittor om varje unge har med sig sina egna borstar?
 
Ramlade över ett av de ridläger jag var på som barn. De bifogar även en packlista.

Där bland annat ryktsaker står på listan. Det är alltså för barn utan egen häst. Är det bara jag som tycker det är skumt? Det bör ju vara stora risker att dra med smittor om varje unge har med sig sina egna borstar?
Men insparade pengar för arrangören. ;) Förr var man ju inte så petig med sånt där, på gott och ont.
 
Låter jättedumt med tanke på smittorisken, precis som du skriver. Dumsnålt om det är pengar det sitter i. Kostar betydligt med att få in en massa smittor i stallet än att köpa lite borstar.
 
jag har jobbat på ridläger för 100 år sen och jag tror att vi skrev precis tvärtom. Och att risken att de skulle glömma och vilja att vi skulle skicka sakerna senare var så stor att det skulle innebära merjobb för oss om barnen skulle ta med sig egna grejer. Nä, rentvättade ridkläder anpassade för ridning i olika väder var det som var viktigast. Sängkläder och badkläder typ.
 
Men insparade pengar för arrangören. ;) Förr var man ju inte så petig med sånt där, på gott och ont.

Ridlägret bedriver ju ridskola annars så jag tänker att de borde har borstar. Hur det var när jag var där minns jag inte. Grimskaft stod också på listan (om man hade).
 
Kanske ska förtydliga att jag kollade listan på internet. Den är alltså aktuell. Jag var på lägret 94.
 
Jag kommer ihåg ett läger jag var på för många år sedan där borstar och grimskaft skulle med. Som ung hästtjej var det ju jättekul att köpa sina egna borstar!:p men idag tänker man nog annorlunda kring smittor osv så nu skulle jag tycka det var konstigt om man skulle packa med sådant.
 
Känner igen det där, undrar om jag var intresserad av det lägret som liten. Vet att det var nåt man skulle ha med ryktsaker och grimskaft till.
Kan det kanske vara att mycket grejer försvinner under somrarna, så de tänker att barnen är mer rädda om sakerna om de har med eget? Istället för att grimskaft ska lekas med i skogen, borstar ska glömmas i hagar osv osv osv.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 999
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 570
Senast: Gunnar
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp