Pad av fårskinn?

cristobal

Trådstartare
Kan man ta ett fårskinn så som det är, lägga under sadeln och få ett bra resultat?
Sadeln är för vid, därför undrar jag, och vi får fårskinn gratis...

Sv: Pad av fårskinn?

Annars är Mattes fårskinnspaddarna ett bra alternativ :)

Ja, det går att göra så, jag tycker dock att det är svårt att få det & ligga bra utan att knöla/veckla sig. Så jag föredar färdiga fårskinnsvojlockar/paddar även om det är betydligt dyrare.

Håller med, är nog rätt bökigt att få till en bra fårskinnspad.
Men är man lite händig så visst, det kanske går bra. Bra om man kan sy upp en och göra tunnel på med. Men som sagt tror jag också det blir knöligt och dant med en "hemmagjord". Och tror du (vet du) att det kommer att hjälpa med en fårskinnspad under? Och hur pass för vid är sadeln? Tänk på att padden ska fungera som en Tillfällig lösning.

Liknande trådar

Utrustning Vet ni om det finns några vinterridstövlar som är fodrade med äkta fårskinn? Jag hittar bara med fuskpäls vilket jag upplever att det...
Svar
2
· Visningar
269
Senast: Bison
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 108
Senast: Görel
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka