Pad till bomlös

eldione

Trådstartare
Jag har källqvists pad till min bomlösa sadel. Det stora problemet med den här padden är att undersidan, som är av något sammetsliknande material, är för hal. Eller snarare, "håren" i undertyget ligger alla åt samma håll på båda sidor under padden, detta gör att den under ridning glider åt ena hållet. Hade håret vart neråt på båda sidor om padden hade den legat stilla! Förstår någon?

Jag har inte råd att köpa en helt ny padd utan vill istället fixa till den här så nu vill jag ha tips!
Jag har matthalkskydd mellan sadel och padd, det har hjälpt lite.

Någon som har egna erfarenheter av källqvists padd? Jag har ingen erfarenhet av någon annan padd och vet därför inte hur den är i jämförelse med andra.

Sv: Pad till bomlös

Hej! :)
Du är inte ensam om att ha problem med Källqvist Horse Saver pad!
Jag hänvisar till en tidigare tråd där vi har utbytt lite erfarenheter, Padd till bomlös
Mvh. Camilla

Sv: Pad till bomlös

Åh, missade den tråden :p
Marlans idé vore ju väldigt bra om den funkade! Kul att kunna använda sina gamla schabrak, bra när man måste tvätta.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 224
Senast: iNHALE
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 054
Senast: Blyger
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 278
Senast: lillamy73
·
Utrustning En av mina sadlar ligger inte bra på hästen den har används på längre. Började med att hästen blev sur när sadeln kom på i samband med...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna