Paddar, hur ska dom sitta??

niardasp

Trådstartare
Har köpt paddar, svarta i 100% bomull.
Dom är mjuka med lodräta "fördjupningar" eller "streck", i dom här "strecken" kan man vika paddarna. Ska dom sitta runt hästens ben med strecken lodrätt eller vågrätt? :bow:

Jag vet inte om det finns nåt rätt eller fel, men jag sätter dem med sömmarna lodrätt.
Behöver man korta av dem på höjden så är det lättare att klippa av och sy tvärs över alla sömmarna.

Jag tycker också att det blir bättre att ha sömmarna lodrätt. Men är det smidiga paddar så fungerar även det även vågrätt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Islaend
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31