• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 057
T

Tican

vad är bäst, elastiska lindor med vanliga paddar under, eller sånna där med innersta delen i fleece??

och om man ska ha vanliga paddar, vilket material ska de vara i??

ska ha lindorna när jag rider dressyr...

Jag har alltid paddar när jag lindar mina hästar. Om jag inte har lindor i hel fleece.
Om jag lindar stallbandage har jag tjockare paddar, men annars har jag vanliga tunna som man köper i ridsportaffären. Vet inte vad det är för material.

:-Walter-:

Jag tycker att fleecelindor är bäst. Men det kan ha att göra med att jag är bekväm av mig och inte vill hålla på med paddar... :devil: Nädå, det är en vanesak, har alltid använt fleece, bara.
Det har kommit nåt nytt material till paddar, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det heter (eller var det säljs... mycket nytta jag är till...) som har nån slags statisk verkan som gör att det blir jättebra... eller nåt. Har en kompis som har handledsskydd i det som tydligen är jättebra. Annars tycker jag att filtpaddar med frotté på insidan är bäst, mycket enklare att göra ren än bomull också! :banana:

Vilket man föredrar är en smaksak.
Jag har allergi mot icke-elastiska fleecelindor så jag kör retorstilen med paddar och elastiska lindor.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
793
Senast: Smultron
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
519
Senast: Elo
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 200
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m