• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vondutch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 881
V

vondutch

Min förra tråd försvann (och jag är lite för lat för att leta upp den :p ) så nu skriver jag en ny, ngn här som vet hur man syr benpaddar? Hur tjocka ska de va? Vilken sorts tyg kan man använda? Vilken sorts stoppning? Dom jag har nu är helt värdelösa, alldeles för tjocka och klumpiga :(

Sv: Paddar

Varför inte köpa några billiga paddar???
Jag har inte provat sy några... mina favvo paddar är Eskadrons... Typ frotte på insidan och något flannellliknande på utsidan, kanalsydda på längden med skumgummi innanför... Kostar 250 kr för 4st. Dom är grymma att linda med, blir perfekt och man vet att det faktiskt blir bra!

Jo, jag ska köpa, men jag vill testa göra några också :) har så lite o göra på kvällarna sörru :p

Hehe...jag tycker också det är kul att sy saker! Har sytt transportskydd, däckelunderlägg, täcken (som dock inte funkat så bra..), benreflexer, grimma, grimskaft mm. Då får man grejerna precis som man vill ha dom även fast det kanske inte alltid är det billigaste alternativet! Men kul att hålla på...

Jag har sytt paddar till min kompis, hon köpte nått frotté liknande tyg, så tog jag en gammal padd som mall klippte till o zickzackade runt kanterna..

annars funkar ju vadd eller vadd m bomullstyg utanpå..kanske av ett gammalt sovtäcke om du ska ha stallpaddar?

Ja, jag ska bara ha det som stallpaddar, kan man ta vanligt typ bomullstyg och stoppa med vadd, ungefär 2 cm tjockt och sen sy ihop det? Och sen är de väl fleece lindor man ska ha som stallbandage? Eller jag kanske minns helt galet :p
Har ett alldeles för sött Nalle Puh tyg jag vill göra paddar av :D

Okej, hur gjorde du med transportskydden? Det vill jag testa att göra nån gång (men ska nog köpa riktiga till pållan, har en känsla av att mina kommer bli mkt fula :angel: )

Okej, tack för svaret :D
Ska sätta igång med det ngn dag, lr ja mamma får nog göra det mesta, för jag får inte röra hennes symaskin :angel: :rofl:

Transportskydden är gjorda till en shettis eftersom ajg inte kunde hitta några i shettisstorlek. Tog kraftigt bomullstyg och sydde på nåt vaddliknande tyg, sydde ihop i kanterna med kantband. Sedan tog jag karborreband och sydde på på passande ställe med samma kantband på för syns skull. Så dom är altså mörkblå med svarta kanter och svarta karborrespännen. Mycket fina! Jättenöjd...hehe=) Men dom akn ju vara lite klena för en större häst men det materialet jag hade kanske funkar bra som stoppning till paddar. Annars såg jag paddar på börjes för bara 54 kr tror jag! fyra stycken...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara... 13 14 15
Svar
298
· Visningar
9 318
Senast: Lejontand
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 338
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 188
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur