Sv: Paddock

Snuffsan skrev:
Det är endast lagligt i yrkesmässigt bruk eller hur de nu formulerar det. Dvs du ska ha behörighet för att hantera det.

Sådan behörighet brukar de flesta bönder sitta inne med.

ja det har min grnne utan att tveka han är heltidsbonde=)
och han sprutade sin åker här om dagen

Gazzan skrev:
ja det har min grnne utan att tveka han är heltidsbonde=)
och han sprutade sin åker här om dagen

Ta du och *flörta* med grannen... och glöm för all del inte att fråga honom vad han vill ha för besväret... Sen skall du se att ridbanan är i ordning på ett nafs....

Är det verkligen så smart? Medlet är mycket starkt och hästarna får det på sina hovar = drar in det i stallet och ut på betet.

Men sånt sprutar man ju redan på åkrana på gräsåkrar som man sedan skördar hö på och hästarna äter..

Sedan ska jag slänga i nytt grus och blanda sedan lommer det ju rena och alla gifter kommer gå ner i marken=):idea:

Problemet är att det här medlet håller på att ta död på oss också. Kommer ut i grundvatten och förändrar luft, vatten och växtlighet. Att bönderna använder det tycker jag inte är någon ursäkt. Kultivator och lite hederligt arbete tycker jag är bäst för oss och för den miljö vi borde värna om lite mer om vi ska fortsätta leva i den här världen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 683
Senast: 13579vas
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 017
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka