Bukefalos 28 år!

Pälsen ryker i år igen?

LindgrenV

Trådstartare
Nu har jag börjat märka att Minimannens päls börjar bli dålig igen (främst på svansen men "klättrar" framåt). Det är tredje våren det blir så, jag har varit hos veterinären och de hittar inget utan det verkar som att det är i samband med den här årstiden. Är det pälsfällningen som gör det?

Han har hel hudkostym, är inte varm eller särskilt kliig i huden utan han blir helt enkelt ful och tunnhårig. Tycker inte han tvättar sig frenetiskt heller?

Är det årstidsbundna gamlingfasoner han lagt sig till med? :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 749
Senast: Rie
·
Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
1 918
Katthälsa Det började för lite mer än ett år sedan - Minimannen tvättade bort pälsen. Tvättade tvättade tvättade tills svansen var kal och...
Svar
18
· Visningar
15 287
Senast: LindgrenV
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 623
Senast: höstmåne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp