Pälslösa fläckar

Det är helt klart det positiva! Nu hoppas vi bara på bra resultat på tisdag.

Ja, det jag funderar på är ju att hunden haft irriterade ögon, och nu reagerar på demodex. Man hoppas att den inte blir en allergihund. :( Det är jobbigt (jag har haft två).
 
Ja, det jag funderar på är ju att hunden haft irriterade ögon, och nu reagerar på demodex. Man hoppas att den inte blir en allergihund. :( Det är jobbigt (jag har haft två).

Vi pratade med veterinären om ögonen och eftersom att de blir bättre med antibiotika så gissar hon på att eftersom att ögonlocken hänger så väldigt så får han in smuts och skit i ögonen vilken orsakar rödheten, men tiden får utvisa antar jag. :down:
 
Vi pratade med veterinären om ögonen och eftersom att de blir bättre med antibiotika så gissar hon på att eftersom att ögonlocken hänger så väldigt så får han in smuts och skit i ögonen vilken orsakar rödheten, men tiden får utvisa antar jag. :down:
Hoppas det. Så sa veterinärerna åt mig också... "Gå inte i motvind"...
 
Vi pratade med veterinären om ögonen och eftersom att de blir bättre med antibiotika så gissar hon på att eftersom att ögonlocken hänger så väldigt så får han in smuts och skit i ögonen vilken orsakar rödheten, men tiden får utvisa antar jag. :down:

Det är inte helt ovanligt på unga hundar just för att dom får in skit i ögonen och immunförsvaret inte är ordentligt utvecklat än :)
När hunden är röd i ögonen, så spola dom med vanligt koksalt och torka väck - efter sista promenaden så ögat får vila under natten.
Det står en bra artikel i senaste Hundsport om just detta med lite lindrigare ögonproblem hos unga hundar.
 
Det är inte helt ovanligt på unga hundar just för att dom får in skit i ögonen och immunförsvaret inte är ordentligt utvecklat än :)
När hunden är röd i ögonen, så spola dom med vanligt koksalt och torka väck - efter sista promenaden så ögat får vila under natten.
Det står en bra artikel i senaste Hundsport om just detta med lite lindrigare ögonproblem hos unga hundar.

Vi droppar med zilk eye på veterinärens inrådan, men kan ju prova att använda koksalt lite då och då! Får titta på artikeln! Tack för tips. :)
 
Vi droppar med zilk eye på veterinärens inrådan, men kan ju prova att använda koksalt lite då och då! Får titta på artikeln! Tack för tips. :)
Zilkeye är bra, men spola gärna ur ögonen ändå före sovdag (och ta zilkeye efter) så får du bort vägdamm, pollen osv från ögonen - det brukar gå över snabbare då :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 164
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
Hästvård Hej har en fråga om hästens vård. Min häst har fått en märklig pälslös fläck på ena bakbenet. Det lossnar lite torkad hud/smuts och som...
Svar
9
· Visningar
1 078
Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 374
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp