Paket stått som på väg en vecka, kört?

Det KAN vara försvunnet. Men jag har inte förstått än om det faktiskt är så att paketet är borta och ingen vet var det tagit vägen, eller om det "bara" är så att det stannat längre än förväntat på en plats på vägen. Att polisanmäla (vilket nämndes i ett annat inlägg) alla paket som är försenade tycker åtminstone inte jag är rätt användning av samhällets resurser.
Näe men när paketet är värt en del och det börjar bli lite väl många försvunna för en person så vad gör man
 
Näe men när paketet är värt en del och det börjar bli lite väl många försvunna för en person så vad gör man

Fast grunden för en polisanmälan måste väl ändå vara att något är stulet eller att någon utfört ett bedrägeri. Att man är irriterad på en försening ser jag inte vara skäl för att polisens resurser ska gå åt till detta. Är tjänsten inte utförd enligt bekräftad beställningen så reklamerar man i första hand tjänsten, precis som vid andra tjänster.

Jag har fortfarande inte förstått om paketet i detta fall är BORTA, men du kanske vet mer i ärendet än jag.
 
Det har hänt oss flera gånger att vi väntat och väntat på ett paket ... och så får vi en påminnelse om att vi måste hämta ut det inom 3 dagar, annars returneras det till avsändaren. Men vi har aldrig fått den första aviseringen!! Det har nog hänt minst 3 gånger.
 
Jag brukar polisanmäla och lägga till det i reklamationen
Då brukar det dyka upp rätt snabbt
Det måste vara en total slump att det snabbas på efter en polisanmälan. PostNord hotas nog med polisanmälan väldigt ofta och vet nog med sig att borttappade eller försenade paket i sig inte utgör ett brott.

Synd att personalen på 11414 inte är tydligare mot dig att det du beskriver inte nödvändigtvis är brottsligt. Det är givetvis fritt fram att anmäla vad man vill men man bör åtminstone försöka informera i de lägen man kan.
 
Apropå att det är avsändaren som ska reklamera. Jag får försändelse från USA någon gång om året, massutskick så inget privat, skickas oftast via DHL därifrån. Den kommer till Sverige, hamnar hos Postnord. Och sen får jag ett fint litet brev med info om att de är ålagda att ta ut tullavgiften som regeringen bestämt (el ngt dylikt) och att försändelsen inte skickas till mig förrän den är betald och så en avi och en summa. Jag betalar, får bekräftelse och vips, så har de inte paketet längre. När man ringer och frågar så hänvisar de till att avsändaren måste reklamera. Va? Hallå? Ni har ju bevisligen tagit emot det iom tullavin men sen är paketet borta? De ggr som det kommer fram är det levererat via Postnord så det byter på något sätt leverantör när det landat i Sverige.
 
Apropå att det är avsändaren som ska reklamera. Jag får försändelse från USA någon gång om året, massutskick så inget privat, skickas oftast via DHL därifrån. Den kommer till Sverige, hamnar hos Postnord. Och sen får jag ett fint litet brev med info om att de är ålagda att ta ut tullavgiften som regeringen bestämt (el ngt dylikt) och att försändelsen inte skickas till mig förrän den är betald och så en avi och en summa. Jag betalar, får bekräftelse och vips, så har de inte paketet längre. När man ringer och frågar så hänvisar de till att avsändaren måste reklamera. Va? Hallå? Ni har ju bevisligen tagit emot det iom tullavin men sen är paketet borta? De ggr som det kommer fram är det levererat via Postnord så det byter på något sätt leverantör när det landat i Sverige.
Ja! Det hände oss också!!
 
Apropå att det är avsändaren som ska reklamera. Jag får försändelse från USA någon gång om året, massutskick så inget privat, skickas oftast via DHL därifrån. Den kommer till Sverige, hamnar hos Postnord. Och sen får jag ett fint litet brev med info om att de är ålagda att ta ut tullavgiften som regeringen bestämt (el ngt dylikt) och att försändelsen inte skickas till mig förrän den är betald och så en avi och en summa. Jag betalar, får bekräftelse och vips, så har de inte paketet längre. När man ringer och frågar så hänvisar de till att avsändaren måste reklamera. Va? Hallå? Ni har ju bevisligen tagit emot det iom tullavin men sen är paketet borta? De ggr som det kommer fram är det levererat via Postnord så det byter på något sätt leverantör när det landat i Sverige.
Men JA, +1 på den för mig också!
Jag kunde spåra paketet tills det kom till Arlanda. Tog mig en halv evighet tills jag fick tag på någon på DHL här som sa att det var PostMords ansvar from nu och vid kontakt med dem var paketet det var heeeelt omöjligt att spåra hos dem... :meh:
Efter många om och men skyllde de på att paketet var så dåligt märkt att de inte kunde skicka ut någon avi om tull bla bla bla och ett helt gäng andra ursäkter och det tog två veckor av strul i Sverige för att få ett paket som inte ens tagit en vecka på sig över Atlanten...
Behöver jag nämna att jag sällan sett tydligare adressetiketter? :banghead:
 
Men JA, +1 på den för mig också!
Jag kunde spåra paketet tills det kom till Arlanda. Tog mig en halv evighet tills jag fick tag på någon på DHL här som sa att det var PostMords ansvar from nu och vid kontakt med dem var paketet det var heeeelt omöjligt att spåra hos dem... :meh:
Efter många om och men skyllde de på att paketet var så dåligt märkt att de inte kunde skicka ut någon avi om tull bla bla bla och ett helt gäng andra ursäkter och det tog två veckor av strul i Sverige för att få ett paket som inte ens tagit en vecka på sig över Atlanten...
Behöver jag nämna att jag sällan sett tydligare adressetiketter? :banghead:
Precis samma för mig. Eftersom adressen stod på fel ställe (???) på paketet hade ingen avi gått ut om att paketet kunde hämtas. Jag i min naivitet trodde paketet hade blivit fördröjt i tullen på något sätt men nej de hade sänt tillbaka det till England, trots att tullavgiften var betald och tvingade mig sedan att betala tullavgiften igen när företaget sände varan på nytt. Fick ett tusen sidor långt (typ) rekommenderat brev där tullverket försökte förklara att deras beteende var rimligt och att jag visst skulle betala dubbel tullavgift, totalt 1200kr för en vara jag betalat runt 2000kr för. :down: Allt eftersom min adress stod på fel ställe för postnords automatiserade aviseringssystem och de inte har någon manuell kontroll. 🤷‍♀️
 
Men vad står i den aviseringen som sägs vara gjord? Där lär ju framgå var systemet påstår att paketet är och om det är i närheten av TS. Har säljaren fått svar på det ännu?
Jag hade inte tolkat den visade infon som att paketet försvunnit i Örebro, utan som att det behöver kollas i systemet vad som pågår för att något ser skumt ut.

Jag har förstått det som att hela servicesystemet är uppbyggt så att de som gör det typen av sökningar når man genom att göra reklamation. Så att kundtjänsten hänvisar till dem säger typ inget mer än att de är fel instans, det kan mycket väl vara så att paketet kan hittas bara någon får uppgiften att börja söka?
 
Idag fick jag en påminnelse om att hämta ut mitt paket, men det finns fortfarande inget paket att hämta ut. :grin:
Tänk om paketet faktiskt FINNS på utlämningsstället, men de har missat att scanna in det i systemet? Vet du hur det ser ut? Stort, litet, tungt, nåt kännetecken? Är det ett mindre utlämningsställe så kan de leta lite. Stora paket brukar vara lätta att lägga märke till, speciellt om de är lite ovanliga. Jag hade provat!
 
Apropå att det är avsändaren som ska reklamera. Jag får försändelse från USA någon gång om året, massutskick så inget privat, skickas oftast via DHL därifrån. Den kommer till Sverige, hamnar hos Postnord. Och sen får jag ett fint litet brev med info om att de är ålagda att ta ut tullavgiften som regeringen bestämt (el ngt dylikt) och att försändelsen inte skickas till mig förrän den är betald och så en avi och en summa. Jag betalar, får bekräftelse och vips, så har de inte paketet längre. När man ringer och frågar så hänvisar de till att avsändaren måste reklamera. Va? Hallå? Ni har ju bevisligen tagit emot det iom tullavin men sen är paketet borta? De ggr som det kommer fram är det levererat via Postnord så det byter på något sätt leverantör när det landat i Sverige.

Jag hade också ett paket från utlandet som kom bort efter jag betalat tullavgiften, eller kom bort, det returnerades eftersom adressen var för otydlig att läsa. Men för tullavgift gick bevisligen adressen att läsa 🤯 🤷‍♀️
 
Tänk om paketet faktiskt FINNS på utlämningsstället, men de har missat att scanna in det i systemet? Vet du hur det ser ut? Stort, litet, tungt, nåt kännetecken? Är det ett mindre utlämningsställe så kan de leta lite. Stora paket brukar vara lätta att lägga märke till, speciellt om de är lite ovanliga. Jag hade provat!
Det finns inte där, de har kollat. Är ett mindre ställe och jag har bild på kartongen som har skickats.
 
Dags att starta dagen... 🥱 Solen skiner rakt in genom fonstret, himlen ar klarbla utan ett moln och vi raknar med runt 28*C i dag.
Life is good!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp