Paket stått som på väg en vecka, kört?

Jag sålde och skickade en sadel i somras, också postnord och den försvann också i Örebro och satt fast där i två veckor… Pratade med kundtjänst som inte kunde se något mer än det jag såg i appen, men de hjälpte till att skriva en reklamation ”för att reklamationsavdelningen har bättre resurser att utreda och leta efter paketet”. Två dagar senare var paketet upphittat och levererat😅 Så kört är det inte!
 
Jag sålde och skickade en sadel i somras, också postnord och den försvann också i Örebro och satt fast där i två veckor… Pratade med kundtjänst som inte kunde se något mer än det jag såg i appen, men de hjälpte till att skriva en reklamation ”för att reklamationsavdelningen har bättre resurser att utreda och leta efter paketet”. Två dagar senare var paketet upphittat och levererat😅 Så kört är det inte!

"Örebro - det nya Ånge" :cautious:

Jag jobbar ju i Jämtland och tidigare (när sorteringscentralen fanns kvar i Ånge) så brukade paket gå upp i rök/fastna i Ånge :meh:
 
Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På eftermiddagen står det i postnordappen ”Örebro, försändelse på väg” och sen har det stått still…

Är det kört eller kan det fortfarande finnas chans att det kommer fram? Det är ett stort paket, kartong 50x60 cm så hur dom lyckas tappa bort det vet jag inte riktigt… Jag har mejlat postnord ang borttappat paket med ännu ej fått svar.
Samma sak har hänt mig flera gånger och konstigt nog så har paketen varje gång dykt upp några dagar efter att jag har kontaktat PostNords kundtjänst, trots att dom inte vet var paketen är. Har för mig att det också har varit Örebro (och/eller Hallsberg) som har varit det "svarta hålet". Får känslan av att någon på den postcentralen ställer undan (stjäl) paket och hoppas att ingen efterlyser dem, men när paketet blir efterlyst så blir det bråttom att skicka iväg det... Har inga bevis för detta, det är bara min egen konspirationsteori. :cool: Ett tag var det flera saker som försvann för mig varav ett brev var uppillat i hörnet och "diamanterna" som satt fastklistrade på kortet som låg i kuvertet var försvunna. Tjuven blev nog lite besviken att det bara var plastpärlor som ramlade ut.
 
Jag hade ett spårbart paket som var på väg i 9 dagar - tror dessutom att det bara skulle åka typ 2 mil... I appen hade det "fastnat" på ett ställe och sedan åkte det fram och tillbaka ett par gånger innan det kom fram ordentligt.
 
Men vet någon att det INTE är i Örebro? Annars, om det står att sista uppdateringen är Örebro och paketet befinner sig där, så är det ju inte borta? Det har bara stannat i sitt flöde.
Det KAN ha gått vidare och halkat på sidan om scanningen; det var det som hände med mina klippmaskinsskär.
(Kolla i PostNord-tråden)
 
IMG_1924.jpeg

Står exakt såhär. Och brevet har jag fått, men fick förklarat att brevet skickas ut i förhand så att det ska komma i postlådan samtidigt som paketet finns att hämta på utlämningsstället.
 
Det KAN ha gått vidare och halkat på sidan om scanningen; det var det som hände med mina klippmaskinsskär.
(Kolla i PostNord-tråden)

Det KAN vara försvunnet. Men jag har inte förstått än om det faktiskt är så att paketet är borta och ingen vet var det tagit vägen, eller om det "bara" är så att det stannat längre än förväntat på en plats på vägen. Att polisanmäla (vilket nämndes i ett annat inlägg) alla paket som är försenade tycker åtminstone inte jag är rätt användning av samhällets resurser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp