Påkörd, sen då?

Idag mötte jag ett pucko i kurva som körde helt på min sida och inte ens reagerade när jag tutade, körde halvvägs av vägen men han träffade ändå framskärm och spegel.

Jag har anmält till försäkringsbolaget, behövs det anmälas till polisen också? Han tittade på sin GPS...

Det är en bil jag kör i jobbet (förmånsbeskattas), brukar man få hyrbil när den är på verkstad och vilka "krav" kan man ha på en sån? Sitter i bilen många timmar och redan på onsdag är det långtur.

Fortfarande skakis trots att det gått över en timma. Nya fina bilen...


Det är viktigt att uppsöka sjukvården inom/före 24 tim då försäkringsbolagen har en "oskriven regel" att har man inte sökt sjukvården inom/ före 24 tim har man inga besvär. Det gäller även framtida besvär.
Det svaret fick jag när jag ca två dagar senare efter en trafikolycka uppsöker sjukvården o kontaktar försökringsbolaget. Försäkringsbolaget hävdar att jag sökt för sent trots föraren var på akuten omgående efter olyckan, akuten frågade inget om mig jag var nog i chock.
Mvh
Pudlan
 
Det är viktigt att uppsöka sjukvården inom/före 24 tim då försäkringsbolagen har en "oskriven regel" att har man inte sökt sjukvården inom/ före 24 tim har man inga besvär. Det gäller även framtida besvär.

Då beror det nog jättemycket på vilket bolag man har. Själv har jag fått ersättning även när jag inte har uppsökt sjukvården direkt.
 
Då beror det nog jättemycket på vilket bolag man har. Själv har jag fått ersättning även när jag inte har uppsökt sjukvården direkt.
Samma här. Vi anmälde efter att han blivit påkörda bakifrån att vi känt av värk i nacken, behövde inget intyg. Tror att efter ett halvår eller något fick vi brev från FB som frågade om vi hade kvarstående problem och när jag svarade nej så fick jag någon sorts engångsersättning för sveda och värk eller så.
 
Vad olika det är. Jag blev påkörd bakifrån och var till sjukhus dagen efter för dokumentation. Jag fick aldrig någon ersättning trots nackvärk.
 
Vad olika det är. Jag blev påkörd bakifrån och var till sjukhus dagen efter för dokumentation. Jag fick aldrig någon ersättning trots nackvärk.
Varför inte?
Å andra sidan, jag får ingen ersättning för en 5.5 år gammal skada för att Trygghansas medicinska...nånting...tyckte inte det var nödvändigt utifrån journalerna :grin:
(Har du TH som f-bolag så är jag däremot inte ett dugg förvånad, de ersätter inte ett skit!)
 
Varför inte?
Å andra sidan, jag får ingen ersättning för en 5.5 år gammal skada för att Trygghansas medicinska...nånting...tyckte inte det var nödvändigt utifrån journalerna :grin:
(Har du TH som f-bolag så är jag däremot inte ett dugg förvånad, de ersätter inte ett skit!)


Bilen jag satt i var också försäkrad i Trygg Hansa. De blånekar att man kan få besvär.
 
Då beror det nog jättemycket på vilket bolag man har. Själv har jag fått ersättning även när jag inte har uppsökt sjukvården direkt.


Det är olika på olika bolag. Men jag satt som passagerare i en bil som var försäkrad i Trygg Hansa. De hävdar att jag inte har några som helst problem.
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Sitter här och blir mer o mer irriterad över en incident tidigare idag - med en bilist. Jag vet vem personen är men känner inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 104
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp