Pålagring islandshäst

lottis.h

Trådstartare
Min islandshäst har pålagringar I lumbosacralleden och si-led vänster sida.
Några mer med islandshäst som har haft detta?

Vilken är den vanligaste skadan på islandshästar?
 
Lumbosacralleden har jag ingen erfarenhet av, men min islandshäst har också pålagring i si-leden. Konstaterades när hon var 8-9 år och vi utredde henne. De sa att förändringen var normal för åldern. Felet på henne sen var ett stort hål i ett ligament i bakknät.
Hon fungerar ua idag och är helt igång. Har hunnit bli 15 år nu.

Vanligaste skada på dem vet jag inte, men man hör ju mycket om bakknän.
 
Min häst har pålagringar I lumbosacralleden och Si-led men tror bakknä också är påverkat.
Han är 9 år gammal nu men veterinär tror på att det hänt ett Trauma som att han trillat eller så .
Varför jag frågar är för att han har visar mycket flykt i sig.
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av pålagringar i lumbosacralleden? Min häst har det och det har visat sig genom att han har typ som en hakning...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: lottis.h
·
Hästvård Vi har kämpat i 1,5 år med vår häst där magsår ständigt återkommer. Han är röntgad rygg, bakben. Behandlad i SI lederna och bakknän...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: Ponylove
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 903
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp