Palettblad/Coleus

Hur mådde sticklingarna @gul_zebra? Hade två paket som kom idag och det första hade klarat sig långt över förväntan. Ska öppna nr. 2 nu :nailbiting:
Jodå, de fick vattenbad och mår fint. Spicy piggnade till sig görsnabbt och har redan fått en del rötter. Aarti var lite segare, men nu börjar den piggna till sig.

NN Sola och Regnbågsfröisen däremot mår nog inte så bra, de har fortfarande inte kommit fram. Idag har det gått en vecka :cry:
 
Jaaaa, Dominatrix knoppar, och Big Bob, och en av mina Hot Embers (har råkat köpa 3 st från olika säljare O_o)

Neeeej jag har fått spinn i ett av rummen :arghh: Har beställt två förpackningar spinnrovkvalster som kommer idag, en "vanliga" och en Californicus då jag tycker att flera kvalster jag ser under lupp är väldigt knalligt röda med gula ben som citrus/fruktträdskvalster har på bild.
 
När man varit i stugan 3 dagar o kommer hem till detta 😍
95DE98B6-28C0-42DB-990A-4781AB8117F7.jpeg
 
Wuh så fint. Är det en Crown Jewel med taggiga blad i mitten? Och Pumpkin Spice till höger om den? Inser att jag lider av svårt Pokémon-syndrom när det kommer till Paletter...
Tack! Det är mestadels fröisar som blivit diskvalificerade/blommar/ jag har för många av eller som har varit misstänkt för ohyra.

Den mörka i mitten är en fröis från Oxford Street. Den orangea till vänster är en Wall Street, den blir helt magisk utomhus! :love: Svårt att fånga på bild men den skiftar i ngt rödrosa som är döläckert mot det orangea.

Görsnygg, en egen?
Tack!:D Ja, det är en fröis från Crown Jewel.
 
En av mina palettblad tycker att den ska blomma... det är första gången för min del. Hmm... vet inte vad jag tycker om det. Den är mestadels grön med små små prickar/fläckar av lila.
 
Tack! Det är mestadels fröisar som blivit diskvalificerade/blommar/ jag har för många av eller som har varit misstänkt för ohyra.

Den mörka i mitten är en fröis från Oxford Street. Den orangea till vänster är en Wall Street, den blir helt magisk utomhus! :love: Svårt att fånga på bild men den skiftar i ngt rödrosa som är döläckert mot det orangea.


Tack!:D Ja, det är en fröis från Crown Jewel.
Har satt ut min wallstreet nu som jag köpte på eko 1 maj, den vill inte riktigt ta sig och häromveckan åkte den i golvet pga fönster som slog upp, så nu tänkte jag att den får en chans ute i sommar och sen tar jag eventuellt in en stickling från den i så fall.
Den får bo ihop med en limegrön/rosa NN och en liten alligator alley stickling.
 

Bifogade filer

  • 212478296_4472565892765152_5035867358593015508_n.jpg
    212478296_4472565892765152_5035867358593015508_n.jpg
    260,4 KB · Visningar: 14
Tack! Det är mestadels fröisar som blivit diskvalificerade/blommar/ jag har för många av eller som har varit misstänkt för ohyra.

Den mörka i mitten är en fröis från Oxford Street. Den orangea till vänster är en Wall Street, den blir helt magisk utomhus! :love: Svårt att fånga på bild men den skiftar i ngt rödrosa som är döläckert mot det orangea.


Tack!:D Ja, det är en fröis från Crown Jewel.

Alltså det är så himla roligt att man kan få riktiga svanar ur ganska "vanliga föräldrar". Jag kanske är lite färgad av att Oxford Street hade kvalster när den kom hem till mig, men jag tycker de är ganska trista. Din avkomma är superfin, likaså den efter Crown Jewel. Har den alltid haft lite ombré eller är det tillkommet efter den fick komma ut?
Ja, så snygg har jag aldrig sett Wall Street, visste inte att den blev så lila i mitten (eller om kameran luras lite) :)
 
Alltså det är så himla roligt att man kan få riktiga svanar ur ganska "vanliga föräldrar". Jag kanske är lite färgad av att Oxford Street hade kvalster när den kom hem till mig, men jag tycker de är ganska trista. Din avkomma är superfin, likaså den efter Crown Jewel. Har den alltid haft lite ombré eller är det tillkommet efter den fick komma ut?
Ja, så snygg har jag aldrig sett Wall Street, visste inte att den blev så lila i mitten (eller om kameran luras lite) :)
Ja, det är jättekul! Man vet aldrig hur det blir. Jag gillar Oxford Street, har fått många roliga fröisar från den nu också men ingen är ett dugg lik frö-mamman!

Crown Jewelfröisen har ändrat sig en hel del efter att den fick komma ut men ombre-effekten är nog kameran som luras.

Jomen de kan bli lila i toppen även inne men det där rosaröda skimmret de har ute har jag aldrig sett innan! :love:
Såhär ser de mest solstekta bladen ut:
20210706_172951.jpg
 
Mina fröisar växer så det knakar :love: När är det dags att plantera om? Är det läge nu tro? Enstaka har rötter som hittat ut undertill men det är ju pytteplantor.
 

Bifogade filer

  • 20210706_163436.jpg
    20210706_163436.jpg
    210,5 KB · Visningar: 16

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 000
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
497
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 939
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp