Pall till uppsittning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rutsie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 798
R

Rutsie

Någonstans, någongång såg jag en pall att använda i stallet och till att sitta upp i från . Den hade ett handtag så att du kunde flytta den sedan du satt upp. Nån som vet var man får tag på en sådan eller någon annan bra pall att ha stående i ett ridhus?

Sv: Pall till uppsittning

Det måste ju gå att snickra på ett handtag på vilken sorts pall som helst. I mitt stall har vi IKEA träpallar vid uppsittning. Bra och billiga i inköp. Något handtag på dem för att flytta undan dem efter uppsittning behöver vi inte då vi alltid sitter upp i ett hörn.

Vi har också träpall (som är till för kök) från Ikea i stallet, men våran har handtag! Det är två steg på pallen. Kostar ca 100:- och sen är det bara att behandla träet med något lämpligt så att den står emot vatten mm. Stadig att använda, och lätt att bära med sig!
Kan inte bli bättre! :) ;)

Senast ändrad av en moderator:

ikea pallen :bow:

annars kan du ju ta en sån vi plaststol som man brukar ha i trädgården, den är lätt att bära iväg när man suttit upp.

Vi har också pallarna från Ikea, tycker dom funkar kanon! Det är ju liksom ett ursågat handtag i pallen i mitten s.a.s så på marken är den ju lätt att bära med sig, men det går ju inte att bära med sig den då man suttit upp på hästen. Det kanske går att göra något slags handtag så man kan bära med sig den då man suttit upp, men man får nog tänka på att handtaget bör vara ganska så stabilt. Pallen väger ju en del jmf. med t.ex. en plastpall.

Jag har också sett någon form av uppsittningspall med handtag som enkelt ska gå och flytta på då man har suttit upp, men tyvärr minns jag inte var. Har för mig denna var i plast eller något annat lättare material, var dock ganska dyr tror jag, tror den gick på minst 300:- i af.

Jg gick in på IKEA på nätet. Hittar ingen bild på pallen där. Eller finns den inte med på hemsidan?

Den heter "Bekväm" kostar 99 spänn å finns med i katalogen iaf!:)

IKEA-pallen, för 99:- :bow:

Den funkar även vid barbacka ridning, (eftersom min häst inte är större än 148).
Lätt att bära, och smidig att ha med även på tävling om det skulle vara så.
Olja in den, eller måla den i en "skrikig" färg så håller den längre. Om du står i ett stort kollektivt stall skulle kanske en färg som håller fingrarna borta vara att rekomendera, samt att måla dit sitt namn.

Jag va och tävlade i Enköping, där hade dom även denna pall i ridhusen, vilket va mycket uppskattat.
Där hade dom målat denna vit, och sedan skrivit "Enköpings Ridklubb- ridhus" uppepå själva sitsen, i svarta stora bokstäver. Snyggt och enkelt, och ingen risk att den får fötter.

Vi har en plastpall från Jonsered tror jag.
Eller om det var Black and Decker. minns inte.

Men den är skitbra! Perfekt höjd både för uppsittning, manfrisering och massage:)
Men ridskolan här har såna där träpallar med handat. Helt suveräna. Gymnasiet jag gick på hade också såna

hehe den funkar vid barbackaridning även för mig, kravlade mig upp från den senast idag :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Kultur Jag och mina söner såg en film för flera år sedan som vi försöker komma på namnet på. Det enda vi minns från filmen är en man som sitter...
Svar
1
· Visningar
413
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka