päls glans

Welsh

Trådstartare
Söker ett bra pälsglasn med silikon då jag är så less på de vattenbaserade som blir som klister. Tom Foxfire är värdelöst.
Någon som vet något bra märke och gärna vadmankan köpa det via internet.

Sv: päls glans

Öhm... *tänker* det är något märke som vi har här i hästaffären hos mig som används av många de som rider i eliten, kommer bara inte på vad det heter nu. Var typ 1 liter eller nått för 254 kr eller nått sånt. Ska kolla så snabbt jag kan!

Show shine från veredus... skulle tro att det är det sorbe pratar om oxå... Priset stämmer iaf...

Equinet har det. ganska billigt. Henrikssons kan också ordna, där brukar jag köpa...

Welsh skrev:
Söker ett bra pälsglasn med silikon då jag är så less på de vattenbaserade som blir som klister. Tom Foxfire är värdelöst.
Varför inte Foxfire....(visst är det den med orange flaska)Har provat det mesta och detta är hittills det bästa....

jag kör med Canter balsamspray. ger en fin glans mm finns även som pälsglans har jag för mig..

Säger bara Absorbine Show sheen. absolut den bästa!! köper ingen aning, kan man lika gärna slänga pengarna i sjön.

Jag tycker att Canter (vit flaska med en galopperande häst på) är helt "outstanding"! Finns kanske på h**ks men jag är inte säker. Mvh /lillsyrran:smirk:

Carr & Day & Martin's är absolut bäst, sen efter den så kommer veredus, och möjligen equistar. Men bara i nödfall.

Carr, Day & Martins: Canter Mane and Tail Conditioner är klart bäst tycker jag och inte så dyr heller! :bow:

Jag brukar köpa den på Sh***man här men den finns på Horze.com också

Senast ändrad:

Är det den med röd kork, och hästen är svart? Kommer inte ihåg själv.. Till man och svans använder jag en trögflytande, genomskinlig smörja som heter något med "Magic rider" el "magic shine".. Vit flaska med röd skruvkork och en svart häst på... Till man och svans är den HELT J**LA FENOMENAL!!! (så länge man inte tar för mycket, då kan taglet se lite fett ut) Ingenting som jag provat hittils har ens varit i närheten... Dom gör även en pälsglans som är kanonbra, men jag vet inte huruvida den är vattenbaserad eller inte..

Jag använder Foxfire och jag tycker det är bra. Det blir inte alls klistrigt, bara när det precis sprayats på men inte när det torkat och hästens svans blir såååå fin! :p :)

Welsh skrev:
Blanda i lite äppelcidervinäger i vattnet, så har du ett billigt och bra pälsglans..;)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 201
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 975
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 717
Senast: anna_panna
·
Hästvård Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser. Haft...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: pilmen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka