Pälsduell!

Sv: Pälsduell!

Yda+nyklippt+003.JPG

Seriöst! Är det som du har BORSTAT av??? :eek:

Ser ju ut som om du har rakat av ALLT på hunden! :p

Och till er andra med gigantiska pälshögar
Men gud! :eek::crazy:
Sådär ser det inte ens ut när jag borstat hästen i fällningstider :p

(För det är väl bara nu era fäller så mycket? Eller?)

:D

Min bild är från mitten av mars, kammade en gång till och högen blev lika ca två veckor efter. Med en Furminator får man av det mesta på en gång och slipper en massa päls på golvet. Man kammar som en tok ett par gånger sen är det klart :) :angel: Det gäller inte den svarta, henns hår ligger överallt under en tid men nu är hon klar också.

Jisses!

Ja du ser ju mitt stora pälsberg på förra sidan, haha, sen så får jag ihop en näve från den andra hunden som är samma ras som Skogstrollets. Man får ju en mindre hjärtinfarkt när man öppnar den här tråden. :eek:

:D

Min bild är från mitten av mars, kammade en gång till och högen blev lika ca två veckor efter. Med en Furminator får man av det mesta på en gång och slipper en massa päls på golvet. Man kammar som en tok ett par gånger sen är det klart :) :angel: Det gäller inte den svarta, henns hår ligger överallt under en tid men nu är hon klar också.

Det gäller inte min kan jag tyvärr tillägga. Jag har en furminator och jag krattar på som FAEN, men vårat vita sovrumsgolv är svartströsslat varje morgon och sängen ser ut som om en björnhona tänkt att gå i ide i den.

Vad olika det kan vara, mitt långhår kammar man av och möjligtvis hittar någon tuss ibland. Det sitter tills man borstar av honom. Det är synd att han släpar in så mycket skit i pälsen istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Hermelin
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka