Pälsen faller av!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lingonsylt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 888
L

lingonsylt

Jag har en blandrashund, hon är 4 år gammal och för ungefär två månader sen fick hon valpar. Nu har hon tappat en massa päls och eftersom vintern kommer emot är det ju inte så bra. Jag undrar varför och om det finns något jag kan ge henne så hon inte fäller mer?

Sv: Pälsen faller av!

Det är som sagt ganska normalt att dom gör det...du kan ju ge B vitamin(multi) till henne om du vill ge nåt.

Hills Eicosa foder med extra mycket fettsyror funkar bra på många tikar som ska få tillbaka sin päls.

Tack. =) Blev lite orolig när jag upptäckte att pälsen var jätte tunn på vissa ställen..

Beror nog på hormonrubbningar sånt brukar marsvinshonor få efter kullarna iaf. Men det växer ju tillbaka sen

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 461
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
999
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V