Sv: Pälsglansutvärdering
När använder du pälsglans?
Varje dag i svansen annars kanske på en borsta att dra av över rumpan eller liknande vid tävling.
Varför använder du pälsglans?
Min häst har minisvansen Mini (haha!) så jag försöker se till att hålla den mjuk och fin så ingenting ska fastna i den så han kan slita av sig den (det där lät ju galet) eller kardborrar fastnar så förbannat.
Vilka märken har du provat?
Ojdå, ganska många genom åren. TIB, Veredus, Fiebing, Equistar, m.m. m.m.
Vad luktar dom och hur starkt?
TIB luktar ju godis men det ville du inte ha såg jag
Veredus tycker jag bara luktar tvål och rent, ganska fräscht och lukten försvinner fort. Fiebing (iaf den jag har haft) luktar jenka-tuggummi och jag blir sjukt godissugen av den! Equistar m.fl. luktar också bara rent men inte tvål-rent, svårt att förklara. De flesta släpper ju lukten fort på.
Vilket är bäst? (motivering)
TIB och Veredus, de gör det lättast att reda ut svansar oavsett vad som hänt med dom sas, dom är top notch!
Vilket är sämst? (motivering)
H**ks har någon svart flaska som jag inte minns vad den heter, luktar helt ok men jag vet inte, det var ju allt utom lätt att reda ut när man använt den, gav inget som helst resultat.
Jag håller mig till TIB och Veredus, de är dryga och luktar inte äckligt enligt mig. Jag är mycket nöjd med dom! Fiebings gillar jag också men enda åf i mina trakter ligger så långt borta så det blir allt som oftast TIB.
När använder du pälsglans?
Varje dag i svansen annars kanske på en borsta att dra av över rumpan eller liknande vid tävling.
Varför använder du pälsglans?
Min häst har minisvansen Mini (haha!) så jag försöker se till att hålla den mjuk och fin så ingenting ska fastna i den så han kan slita av sig den (det där lät ju galet) eller kardborrar fastnar så förbannat.
Vilka märken har du provat?
Ojdå, ganska många genom åren. TIB, Veredus, Fiebing, Equistar, m.m. m.m.
Vad luktar dom och hur starkt?
TIB luktar ju godis men det ville du inte ha såg jag
Vilket är bäst? (motivering)
TIB och Veredus, de gör det lättast att reda ut svansar oavsett vad som hänt med dom sas, dom är top notch!
Vilket är sämst? (motivering)
H**ks har någon svart flaska som jag inte minns vad den heter, luktar helt ok men jag vet inte, det var ju allt utom lätt att reda ut när man använt den, gav inget som helst resultat.
Jag håller mig till TIB och Veredus, de är dryga och luktar inte äckligt enligt mig. Jag är mycket nöjd med dom! Fiebings gillar jag också men enda åf i mina trakter ligger så långt borta så det blir allt som oftast TIB.