Sv: pälsöm

Jag ska ev till Börjes på fredag. Vilken sorts B-vitaminer är bäst, Shy Feeder eller Emins B-vitamin?

Min pålle har också börjat få extra B-vitaminer nu, han blir så förfärligt kittlig när han fäller annars. Jag föredrar ShyFeeder, den har trevligare konsistens och luktar godare. :angel: :D Pållen äter vilket som, utan nån skillnad i effekt heller.

I höstas fick hon foderjäst och var fin i pälsen och inte öm, kanske ska börja med det igen?

Beviplex forte (flytande) som finns på apoteket tycker jag är helt outstanding, vad gäller b-vitamin!

/Sanna

Om det har funkat med foderjäst innan så är det kanske inte fel att testa det igen (innehåller ju B- vitaminer) annars föredrar jag Shy Feeder. Men det blir väl antagligen billigare med foderjäst kan jag tro.

Hon brukar vara lite öm vid höstens pälssättning men var det inte i höstas, kanske berodde det på foderjästen, kanske på något annat, men jag tror det var den som gjorde att pälsen glänste och taglet växte som ogräs.

Jag har läst i en "expertfrågespalt" att det är meningslöst att ge B-vitaminer som fodertillskott men att det inte skadar hästen, så jag tror jag provar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
486
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
520
Senast: Mirtai
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka